کپسول آتش نشانی مناسب خودرو و انواع ماشین و 5 نکته کلیدی که قبل از تهیه آن باید بدانید ,

menuordersearch
f125.ir
۱۴۰۰/۳/۲۴ دوشنبه
(17)
(1)
کپسول آتش نشانی مناسب خودرو و انواع ماشین و 5 نکته کلیدی که قبل از تهیه آن باید بدانید
کپسول آتش نشانی مناسب خودرو و انواع ماشین و 5 نکته کلیدی که قبل از تهیه آن باید بدانید

کپسول آتش نشانی مناسب خودرو چه کپسولی است؟ برای ماشین چه کپسولی بگیرم؟ در این مقاله به هرآنچه که نیاز است قبل از خرید کپسول آتش نشانی مخصوص خودرو خود بدانید می‌پردازیم. و خواهیم دانست بهترین کپسول آتش نشانی خودرو چه ویژگی هایی دارد. پس تا انتها با ما همراه باشید تا بتوانید کپسول آتش نشانی مناسب خودرو خود را تهیه نمایید.

YouTube پر از مجموعه آتش سوزی‌های اتومبیلرانی در مسابقات NASCAR است. اما آتش سوزی فقط یک خطر در اتومبیلرانی نیست. این یک خطر مشترک برای اتومبیل ها، کامیون ها و اتوبوس ها است که در جاده ها حرکت می‌کنند.

 

اگر قصد خرید کپسول آتش نشانی برای خودرو دارید:

پیشنهاد F125 : خرید کپسول آتش نشانی برای خودرو

 

ویژگی های کپسول آتش نشانی مناسب خودرو

کپسول آتش نشانی مناسب خودرو باید چند خصوصیت داشته باشد:

بر حسب استاندارد جهت خودروهای سبک و سنگین از یک کیلو تا چهار کیلو است.

کپسول آتش نشانی در خودرو در فضای مشخص و قابل دسترس گذاشته شود تا در مواقع استفاده از آن دسترسی راحتی به آن باشد.

  • بدنه کپسول آتش نشانی مخصوص خودرو میبایست در عین مقاوم بودن سبک هم باشد.
  • یک کپسول آتش نشانی مناسب خودرو باید پایه نگهدارنده کپسول آتش نشانی خودرو داشته باشد.
  • استاندارد و مورد تایید سازمان آتش نشانی باشد.

کپسول آتش نشانی مناسب خودرو

آشنایی با کاربرد کپسول آتش نشانی مخصوص خودرو

کپسول آتش نشانی مناسب خودرو یکی از وسایل و تجهیزات ایمنی ضروری در هر وسیله نقلیه است. کپسول آتش نشانی مخصوص خودرو یک وسیله ایمنی لازم و ضروری است که از جان و مال شما در مواقع اضطراری محافظت می‌نماید.

در خودرو ها مواد اشتعال‌زایی مانند بنزین، اجزای پلاستیکی، روغن و غیره وجود دارند که با یک نقص ساده ممکن است دچار حریق شوند. خرابی‌های الکتریکی یا مکانیکی باتری خودرو، مشکلات مربوط به صندلی‌های گرم شده، سیستم گرمایشی یا لوازم جانبی پس از فروش ؛ گرم شدن بیش از حد موتور؛ و نشت روغن موتور، مایع خنک کننده، یا سیستم انتقال قدرت، فرمان برقی، یا روغن ترمز. در این گونه موارد با استفاده از رعایت نکات ایمنی می‌توان اقدام به موقع انجام داد.

علت های حریق در خودروها شامل نشت سوخت اتومبیل، چکه کردن مایعات درون ماشین، اشکال در سیم کشی ماشین، نقص در طراحی ماشین، تصادفات، داغ شدن بیش از حد موتور خودرو است.

 

تعداد آتش سوزی‌های سالانه وسایل نقلیه موتوری در جهان بسیار بیشتر از تصور شماست.

با توجه به خطر، رانندگان باید سرمایه گذاری در یک کپسول آتش نشانی مناسب خودرو را در نظر بگیرند. ( چون هر چه بیشتر فکر کنیم، میبینم که تهیه کپسول آتش نشانی مخصوص خودرو بیشتر و بیشتر به سرمایه گذاری نزدیک است تا هزینه )

کپسول آتش نشانی برای خودرو به صاحبان وسایل نقلیه شخصی آرامش خاطر می‌بخشند - از اموال شما محافظت می‌کنند و در بعضی موارد جان شما را نجات می‌دهند.

نوع خاموش کننده اتومبیل مورد نیاز به خطر خاص آتش سوزی بستگی دارد.

 

بهترین مارک کپسول آتش نشانی خودرو

برند های مختلفی مانند کیهان، پیشرو، دژ، روناک، سپهر، تدبیر، آریا، سام و بایا تولید کننده کپسول آتش نشانی مخصوص خودرو هستند. این برندها کپسول هایی در اندازه های یک کیلویی و دو کیلویی به بازار عرضه می‌کنند. یکی از وب سایت هایی که به صورت تخصصی در زمینه اطفاء حریق فعالیت می‌کند مجموعه F125 است که انواع برندهای مطرح در زمینه کپسول آتش نشانی مخصوص خودرو را ارائه می‌نماید. شما می‌توانید با مراجعه به این سایت و مقایسه قیمت ها به راحتی اقدام به خرید بهترین مارک کپسول آتش نشانی برای خودرو نمایید.

شما میتوانید با ورود به صفحه قیمت کپسول آتش نشانی خودرو لیست قیمت های بروز بهترین کپسول آتش نشانی خودرو را مشاهده نمایید. و با مقایسه ویژگی هایی که در این مقاله میپردازیم بهترین مارک کپسول آتش نشانی خودرو را انتخاب نمایید.

 

برخی از کپسول های آتش نشانی مناسب خودرو:

کپسول 1 کیلویی 2 تکه بهمن BC

کپسول 2 کیلویی 3 تکه بهمن BC

کپسول مناسب خودرو بهمن


کپسول خودرو 1 کیلویی

 

کپسول آتش نشانی پودر و گاز 1KG (دژ)

 

کپسول روناک پودر و گاز 1 کیلوگرمی با پایه

کپسول آتش نشانی پودر و گاز 1KG (پیشرو)

کپسول آتش نشانی پودر و گاز 1 کیلوگرمی برند سپهر با پایه

 

بهترین مارک کپسول آتش نشانی خودرو

آشنایی با پایه نگهدارنده کپسول آتش نشانی خودرو

پایه نگهدارنده کپسول آتش نشانی خودرو در کمتر از ۱۰ دقیقه و بدون ایجاد هیچگونه سوراخی نصب می‌شود. بدنه نگهدارنده از جنس استیل است که مقاومت بالایی دارد و دوام آن زیاد است. پیچ و مهره های استفاده شده در پایه نگهدارنده کپسول آتش نشانی خودرو از فولاد ضد زنگ است. پوشش سطحی آن از جنس الکتروفورتیک است که در برابر ضربات مقاومت بالایی دارد. نگهدارنده از یک براکت و تسمه محکم و پایه ایمنی تشکیل شده است. پین فلزی نگهدارنده از تخلیه کپسول آتش نشانی مخصوص خودرو هنگام تصادفات یا شل شدن آن جلوگیری می‌کند. پایه های فلزی به کار رفته در این وسیله بسیار محکم و قابل اطمینان هستند.

بهترین کپسول آتش نشانی مناسب خودرو

کپسول آتش نشانی مخصوص خودرو کپسول هایی هستند که از پودر خشک یا ABC تشکیل شده است. زیرا این نوع مواد می‌توانند حریق ناشی از انواع مواد پلاستیکی درون خودرو یا مایعاتی مثل بنزین و گازوئیل را خاموش کنند. نوع دیگری از کپسول آتش نشانی مناسب خودرو از جنس فوم است. این نوع کپسول آتش نشانی مخصوص خودرو ممکن است در اثر کاهش دما دچار یخ زدگی شود. بنابراین سازمان آتش نشانی توصیه می‌کند بیشتر از کپسول هایی که با پودر خشک تولید شده‌اند، استفاده نمایید.

بهترین کپسول آتش نشانی برای خودرو نیمه سنگین و وانت ها کپسول های ۲ تا ۳ کیلویی است. برای کامیون ها و وسایل نقلیه سنگین بسته به باری که حمل می‌کنند و اندازه آنها، کپسول هایی در حجم ۶ تا ۱۲ کیلو که از پودر خشک و گاز تشکیل شده اند، توصیه می‌گردد.

آیا کپسول آتش نشانی برای خودرو ایمن است؟

در صورت نگهداری و ایمن سازی مناسب و داشتن نگهدارنده کپسول آتش نشانی خودرو مناسب، یک کپسول آتش نشانی مناسب خودرو، کاملا ایمن است. همچنین می‌تواند سطح ایمنی راننده و سرنشینان را افزایش دهد. کارشناسان پیشنهاد می‌کنند از یک خاموش کننده BC Dry Powder با ظرفیت 1 تا 2 کیلوگرم استفاده کنید و آن را در زیر صندلی، بند دار قرار دهید.

کپسول آتش نشانی مخصوص خودرو قابل حمل یک انتخاب ایمنی هوشمند است. آتش سوزی وسایل نقلیه موتوری به دلیل پیچیدگی سیستم‌های الکتریکی و مکانیکی وسایل نقلیه غیرمعمول نیست، نیازی به گفتن نیست که پتانسیل احتراق روغن یا سوخت وجود دارد. برخی از دلایل عمده آتش سوزی شامل نقص در طراحی خودرو مانند مسائل الکتریکی، نشتی در مخزن سوخت و باتری‌های معیوب است.

 

کپسول آتش نشانی مخصوص خودرو

کپسول آتش نشانی مناسب خودرو را در کجا قرار دهید؟

بهترین مکان برای کپسول آتش نشانی مناسب خودرو کف، درست زیر صندلی مسافر است. دسترسی از صندلی راننده آسان است.

 

آیا کپسول‌های آتش نشانی منقضی می‌شوند؟

کپسول آتش نشانی مخصوص خودرو برای چند سال مناسب است؟ ممکن است شما را شگفت زده کند که کپسول‌های آتش نشانی برای همیشه دوام نخواهند داشت. طبق استاندارد‌های انجمن ملی حفاظت از آتش (NFPA)، کپسول‌های آتش نشانی قابل شارژ باید هر 6 سال شارژ شوند، در حالی که کپسول‌های یکبار مصرف باید هر 12 سال تعویض شوند. لیست قیمت به روز شارژ کپسول آتش نشانی (فرم ثبت سفارش شارژ کپسول)

انواع کپسول های آتش نشانی به ویژه کپسول آتش نشانی مناسب خودرو

کپسول‌های آتش نشانی بر اساس نوع آتش سوزی که از عهده آن برمی آیند دسته بندی می‌شوند.

آتش سوزی ها در پنج نوع مختلف طبقه بندی می‌شوند که وسایل نقلیه موتوری برای سه نوع از آنها در معرض خطر خاص هستند:

آتش سوزی‌های کلاس A: این گروه از آتش سوزی که از کم خطرترین گروه ها تشکیل شده است، توسط مواد قابل احتراق مانند چوب، پارچه، کاغذ و زباله ها ایجاد می‌شود.
آتش سوزی‌های کلاس B : در اثر مایعات قابل اشتعال مانند بنزین، چربی، رنگ و غیره ایجاد می‌شود. اینها آتش سوزی‌های پر خطر است. اگر بلافاصله مهار نشود، می‌توانند به سرعت آسیب قابل توجهی به وسیله نقلیه برسانند و کشنده باشند.
آتش سوزی‌های کلاس C : شامل اجزای الکتریکی انرژی پذیر است. "انرژی" به این معنی که آنها توسط یک منبع تغذیه تأمین می‌شوند. آتش سوزی‌های الکتریکی در بسیاری از نقاط جهان به عنوان کلاس E شناخته می‌شوند، از جمله در اروپا، استرالیا و آسیا.
حروف نشان دهنده کلاس در هر کپسول آتش نشانی مخصوص خودرو همراه با شماره‌های قبلی ذکر شده است، به ترتیب نشان می‌دهد که یک کپسول آتش نشانی مناسب خودرو می‌تواند طبقه خاصی از آتش را خاموش کند و چقدر در انجام آن موثر است.

عددهای روی خاموش کننده ها به ویژه کپسول آتش نشانی مناسب خودرو نشان دهنده چیست؟

عدد قبل از هر حرف کلاس نشان دهنده کارایی خاموش کننده از نظر مقدار معادل آب یا متر مربعی است که پوشش می‌دهد.

به عنوان مثال می‌توان از کپسول آتش نشانی «2A: 10B: C» در آتش سوزی‌های کلاس A، B و C استفاده کرد.

هر رقم قبل از A به این معنی است که عامل خاموش کننده معادل 1.25 گالن آب را تحویل می‌دهد.

بنابراین، یک کپسول آتش نشانی 2A معادل 2.5 گالن آب (2 1. 25/1) را خاموش می‌کند در حالی که خاموش کننده‌های 8 آمپر به اندازه 10 گالن آب در برابر قابل احتراق معمولی قدرت دارند.

عدد قبل از "B" نشان دهنده متر مربع است - یک خاموش کننده 10B می‌تواند 10 فوت مربع از آتش B را خاموش کند.

اگر یک خاموش کننده حرف "C" داشته باشد (مانند 10B: C، 1A: 10B: C یا 8A: C)، عامل اطفا agent حریق برق را هدایت نمی‌کند.

این بدان معناست که برای استفاده در آتش سوزی شامل اجزای الکتریکی پرانرژی (آتش سوزی کلاس C) مناسب است.
مدل‌های شیمیایی خشک و مواد پاک کننده برای آتش سوزی وسایل نقلیه بهترین عملکرد را دارند
رانندگان باید یک کپسول آتش نشانی مناسب خودرو بخرند که بتواند انواع حریق ها را در وسایل نقلیه موتوری کنترل کند.

کپسول‌های آتش نشانی شیمیایی خشک،

که با قطع واکنش‌های شیمیایی آتش کار می‌کنند، معمولاً خاموش کننده‌های قابل حمل قابل حمل هستند که در برابر آتش سوزی‌های کلاس A، B و C مثر هستند.

رانندگان باید توجه داشته باشند که این نوع کپسول‌های آتش نشانی می‌توانند به موتور و سایر اجزای الکترونیکی زیر کاپوت آسیب برسانند - با این حال، وقتی امنیت زیاد است، باید هزینه کمی پرداخت کنید.

 

کپسول آتش نشانی پاک کننده

نوع دیگری که در بین دارندگان اتومبیل محبوب است کپسول آتش نشانی پاک کننده است که به خاموش کننده هالوژن نیز معروف است.

اینها از مخلوط گازها برای خاموش کردن آتش استفاده می‌کنند و در برابر آتش سوزی‌های کلاس A و B موثر هستند.

برخی از خاموش کننده‌های عامل تمیز بزرگتر همچنین می‌توانند با آتش سوزی کلاس C مقابله کنند، اگرچه ممکن است یک مدل بزرگ برای وسیله نقلیه موتوری مناسب نباشد.

رانندگان وسایل نقلیه موتوری باید از دو نوع خاموش کننده‌های معمول اجتناب کنند: خاموش کننده‌های آب و کف و مدل‌های CO2.

کپسول‌های آتش نشانی آب و کف فقط می‌توانند آتش سوزی‌های کلاس A را خاموش کنند.

در آتش سوزی کلاس B، کف می‌تواند باعث گسترش سریع آتش سوزی شود.

و در حالی که کپسول‌های آتش نشانی CO2 در آتش سوزی کلاس B و C موثر هستند، اما آتش سوزی کلاس A را متوقف نمی‌کنند.

کپسول‌های آتش نشانی برای کامیون‌های تجاری و اتوبوس ها اجباری است و در وسایل نقلیه شخصی توصیه می‌شود.

کپسول آتش نشانی مناسب خودرو باید نصب شده باشد، مکان یابی آن آسان باشد و از تعمیر و نگهداری منظم برخوردار شود.
در انواع وسایل نقلیه، کپسول‌های آتش نشانی باید به راحتی برای استفاده در دسترس باشند.

 

به عنوان مثال صندوق عقب اتومبیل مکانی ناخوشایند برای قرار گرفتن در هنگام آتش سوزی است.

علاوه بر این، رانندگان باید ایمن خاموش کننده را نصب کنند تا از سر خوردن یا غلتیدن آن جلوگیری کنند - در یک حادثه، یک کپسول آتش نشانی مناسب خودرو ممکن است کشنده باشد.

رانندگان باید کپسول‌های آتش نشانی خودرو را دقیقاً مانند مدل‌های خانه یا محل کار تعویض یا تعویض کنند.

مالکان باید پس از هر بار استفاده آنها را شارژ یا تعویض کنند، حتی اگر در آخرین عملیات تخلیه نشده باشند.

علاوه بر این، اپراتور‌های وسایل نقلیه باید به طور ایده آل از طریق بازرسی ماهانه و خدمات سالیانه که ممکن است شامل پر کردن مجدد باشد، هر کپسول آتش نشانی مناسب خودرو را حفظ کنند.

کپسول آتش نشانی برای خودرو

مواد کپسول آتش نشانی مناسب خودرو باید چه باشد:

سبک، کم حجم و با دوام
وبژگی های طاهری یک کپسول آتش نشانی برای خودرو چیست؟ هنگام خرید کپسول آتش نشانی مناسب خودرو یا وسیله نقلیه دیگر، رانندگان باید بدنبال وزن سبک و شکل جمع و جور باشند.

یک سیلندر کوچک و کشیده کاربردی است و می‌توان آن را به راحتی ذخیره کرد.

خاموش کننده ها باید با گیره ذخیره سازی یا براکت وسیله نقلیه نیز نصب شوند.

ویژگی مهم دیگر دوام است. کپسول‌های آتش نشانی باید دارای بدنه ای مقاوم باشند که بتواند در برابر تصادف مقاومت کند. سیلندر‌های بدنه آلومینیومی اغلب ترجیح داده می‌شوند زیرا در برابر نور و مقاومت در برابر خوردگی مقاوم هستند. علاوه بر این، رانندگان باید اطمینان حاصل کنند که خاموش کننده دارای یک محرک قوی است که امکان تخلیه کنترل شده را فراهم می‌کند و اطمینان حاصل می‌کند که تجهیزات کف را به طور موثر تحویل می‌دهند. کپسول‌های آتش نشانی باید دارای گواهی ایمنی باشند و ضمانت خوب می‌تواند تولید با کیفیت را نشان دهد.

 

 

جمع بندی نهایی

برندهای مطرح کپسول آتش نشانی مناسب خودرو ارائه شده در سایت f125 همه دارای استانداردهای جهانی هستند. کپسول آتش نشانی مناسب خودروهای وانت، کامیون و ... در سایت عرضه شده است. تا مشتری ضمن بررسی و مقایسه قیمت ها به راحتی و با اطمینان کامل خرید خود را انجام دهد. در نتیجه شما می‌توانید از سایت F125 بهترین کپسول آتش نشانی مناسب خودرو را خریداری نمایید.

کارشناسان ما آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان می‌باشند:

راه های ارتباطی
09126633036
02166719137
کلیک کنیدwhatsup

 

تهران خیابان جمهوری بین چهارراه استانبول و پل حافظ کوچه مسعود سعد
09126633036
02166719137
البرز-کرج-پل فردیس-بعد از پمپ بنزین باران
راه های ارتباطی
09126633036
02166719137
02634955755

فروشگاه آنلاین تجهیزات آتش نشانی، اعلام و اطفاء حریق، تجهیزات ایمنی و حفاظت فردی