بررسی روش های مبارزه با خطرات برق ,

menuordersearch
f125.ir
۱۳۹۹/۴/۷ شنبه
(4)
(0)
بررسی روش های مبارزه با خطرات برق
بررسی روش های مبارزه با خطرات برق

وقتی که جریان برق از بدن انسان عبور نماید، در صورت عایق نبودن فرد نسبت به زمین (دست ها و پاها)، این جریان از بدن انسان و در نهایت مغز و قلب انسان بیشترین صدمه را خواهد دید.

در موضوعات مختلف خطر برق گرفتگی بدون عدم رعایت مسائل ایمنی خطرناک بوده و می‌توان گفت که جان بسیاری از انسان ها را گرفته است.

یکی از نکات مهم که می‌توان به آن اشاره داشت و عمومیت بیشتری در حوادث دارا است، خطوط توزیع برق در شهر ها که ولتاژ آن بین 220V تا 220 KV می‌رسد که توسط تیر های برق به انجام می‌رسد.

در واقع ولتاژ اولیه ترانس های این خطوط توسط مقره ها از بازوها و تیر عایق شده اند که در صورت ترک برداشتن آن یا شکستن مقره ها ، سیم های برق به بازو اتصالی نموده و جریان برق از طریق تیر به زمین جاری خواهد شد که بسیار خطرناک است.

البته در ورودی ترانس ها فیوزها در نظر گرفته شده که در صورت افزایش ولتاژ در ورودی ترانس به عناوین مختلف از جمله طوفان و ....... این فیوز به طور اتوماتیک باز شده و مدار را قطع می‌کند.

خطوط تلفن و کابل های فشار ضعیف که در زیر کابل های فشار قوی قرار دارند، بر اثر سانحه احتمال دارد بر روی هم افتاده و باعث اتصالی می‌شود که احتمال تماس با آنها وجود دارد، لذا در این حالت درختان و خطوط انتقال می‌توانند یک ترکیب مرگبار بسازد.

افراد و نیروی نجات باید بدانند که در اثر برخورد درختان و یا برگ درختان و یا هر چیز دیگری با خطوط انتقال، این اجسام برق دار شده بسیار خطرناک می‌باشند زیرا درختان در برخورد با سیم های برق بدون روکش، دارای اختلاف پتانسل می‌شوند و برق پس از رسیدن به زمین در سطح آن جاری و پخش می‌شود.

این عامل است برای ایجاد برق گرفتگی برای عموم، کاهش عمر افراد برقکار و پرسنل آتش نشانی و نیروهای امداد. در ادامه F125 تاکید می‌نمایدکه توجه داشته باشید، امکان دارد سیم هایی که برق ندارد توسط وسائل کنترل از راه دور مجدداً برق دار شوند و در صورتی که مشاهده نمودید درخت با خطوط برق برخورد نموده، بلافاصله با نیروهای امداد برقی و آتش نشانی تماس گرفته و موقعیت مکان حادثه را اطلاع دهید و هرگز به آن دست نزنید تا نیروهای امدادی، محیط و محل کار را برایتان مطمئن و ایمن سازند.

نحوه اطفای حریق سیم های برق دار در آتش برای خاموش کردن آتش در مکانی که برق وجود دارد از آب پاش استفاده نمایید و فشار آب نماید کم باشد و زاویه شیلنگ نیز نباید کمتر از 30 درجه باشد و در این حالت بصورت غیر مستقیم جهت عدم جریان برق آب پاش نمایید و حتماً فاصله خود را رعایت کنید.

F125 اعلام می‌دارد که در زمان آتش سوزی در مکان هایی که جریان برق وجود دارد به هیچ عنوان از ماده کف جهت خاموش نمودن آتش استفاده نکنید زیرا کف یک هادی خود الکتریکی محسوب می‌شود.

دیدن قیمت و خرید کپسول آتش نشانی مناسب آتش سوزی هایی با عامل برق

در صورتی که کپسول آتش نشانی دارید، و مدت زمان زیادی از تهیه و شارژ آن گذشته است، برای افزایش ایمنی نسبت به شارژ آن اقدام نمایید.

شارژ کپسول آتش نشانی

در آخر امیدواریم با رعایت نکات ایمنی در مقابل هر خطر یا پیشامدی حفظ جان و سلامتی خود را تضمین نمائیم.

کارشناسان ما آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان می‌باشند:

راه های ارتباطی
09126633036
02634251698

کلیک کنیدwhatsup 

تهران خیابان جمهوری بین چهارراه استانبول و پل حافظ کوچه مسعود سعد
09126633036
02166719137
البرز-کرج-پل فردیس-بعد از پمپ بنزین باران
راه های ارتباطی
09126633036
02166719137
02634955755

فروشگاه آنلاین تجهیزات آتش نشانی، اعلام و اطفاء حریق، تجهیزات ایمنی و حفاظت فردی