4 دلیل آتش سوزی ,

menuordersearch
f125.ir
۱۳۹۹/۵/۵ یکشنبه
(2)
(0)
4 دلیل آتش سوزی
4 دلیل آتش سوزی

خطای انسانی یکی از اصلی ترین دلایل آتش سوزی است. محصولات بسیاری وجود دارد که می‌تواند در مبارزه با آتش سوزی در یک ساختمان تجاری،جلوگیری از آسیب های پرهزینه ملکی و از همه مهم تر نجات انسان ها موثر باشد. متاسفانه همه شرکت ها و موسسات تمرین و مهارت های مقابله با آتش سوزی را فرا نمی‌گیرند و کارکنان خود را در مورد پیشگیری از آتش سوزی آموزش نمی‌دهند.
ادارات آتش نشانی هر ساله به طور میانگین نزدیک به 2000 آتش سوزی کوچک و بزرگ در کشور را پاسخ می‌دهند.
داشتن خدمات خاموش کننده قابل اعتماد تنها راه برای بیمه جانی و اجتناب از خسارت مالی است. یکی دیگر از موارد این است که به کارکنان خود اطلاع دهید که شایع ترین دلایل آتش سوزی در محل کار چیست و باید برای جلوگیری از آنها چه کاری باید انجام شود.

 

تجهیزات آشپزی و وسایل گرمایشی
تجیزات پخت و پز و حرارتی به شدت شایع ترین دلایل آتش سوزی در فضاهای اداری هستند. امروزه در اکثر ادارات آشپزخانه با وسایل مختلف مانند مایکروویو،کتری،اجاق و حتی کوره وجود دارد. در صورت همراه بودن با مواد قابل اشتعال،اگر هر یک از این دستگاه ها بدون مراقبت باقی بمانند،احتمال آتش سوزی وجود دارد.آتش سوزی می‌تواند به سرعت گسترش یابد. دیگر وسایل گرمایشی مانند بخاری میتواند به همان اندازه خطرناک باشد .
شما میتوانید از این آتش سوزی ها جلوگیری کنید اگر شما موارد ایمنی را هنگام ترک آشپزخانه و یا کار با لوازم گرمایشی رعایت کنید.علاوه بر این،خاموش کننده های اضافی مانند کپسول آتش نشانی کلاس K را در محل نصب کنید.همچنین می‌توانید از سایر روش های پیشگیری مانند استفاده از پتو ضد آتش را اجرا کنید.در نهایت، سیستم هشدار حریق را بررسی و از آن مطمئن شوید.

 

حریق ناشی از برق
حدود 12 درصد از آتش سوزی ها به علت نقص در سیستم توزیع برق و تجهیزات نورپردازی رخ می‌دهد. اغلب در دشوارترین نقطه هستند زیرا ممکن است از سیم های آسیب دیده و تجهیزات ناشی شود که بازرسی این دو آسان نیستند. باید کارفرمایان تمام تجهیزات الکتریکی را به طور منظم بررسی کرده و همچنین مشاوره با برق کاران در این زمینه بسیار مهم است. اطمینان حاصل کنند که یک خاموش کننده برای آتش سوزی های الکتریکی مانند خاموش کننده دی اکسید کربن دارند.

 

آتش سوزی عمدی
در حقیقت 20 درصد از آسیب های ملکی ناشی از آتش سوزی است که عمدا مورد هدف قرار گرفته است. جدا از کارخانه ها و ساختمان های صنعتی، دفاتر نیز مستقیما در معرض آتش سوزی قرار میگیرند. اگر تجهیزات خاموش کننده و حفاظتی معیوب باشند، آتش سوزی می‌تواند به راحتی گسترش یابد.

کشیدن سیگار

کشیدن سیگار نه تنها به سلامت شما صدمه میزند بلکه چهارمین دلیل آتش سوزی های رخ داده بر اساس نتایج اعلام شده در سال 2016 میلادی در سراسر جهان است. حدود 9 درصد از تمام آتش سوزی ها و 5 درصد از صدمه به اموال ناشی از مواد سیگار است.اگر در نزدیکی مواد قابل اشتعال قرار بگیرد در آب و هوای خشک به راحتی میتواند باعث آتش سوزی شود.
برای جلوگیری از این نوع آتش سوزی،کارمندان خود را برای قرار دادن ته سیگار در جای مناسب هشدار دهید. اضافه کردن سینی و ظرف مناسب و آب اطراف کسانی که سیگار می‌کشند، مطمئن شوید که ته سیگار در جای درستی قرار میگیرد.

تهران خیابان جمهوری بین چهارراه استانبول و پل حافظ کوچه مسعود سعد
09126633036
02166719137
البرز-کرج-پل فردیس-بعد از پمپ بنزین باران
راه های ارتباطی
09126633036
02166719137
02634955755

فروشگاه آنلاین تجهیزات آتش نشانی، اعلام و اطفاء حریق، تجهیزات ایمنی و حفاظت فردی