تکنولوژی جدید اطفا حریق ,

menuordersearch
f125.ir
۱۴۰۰/۳/۲۹ شنبه
(138)
(0)
تکنولوژی جدید اطفا حریق
تکنولوژی جدید اطفا حریق

تکنولوژی جدید اطفا حریق

از چه نوع فناوری در اطفا حریق استفاده می‌شود؟
دوربین های عکسبرداری حرارتی دستی بخشی از ابزارها و تجهیزات آتش نشان برای دهه های متمادی بوده است.

دوربین های تصویربرداری حرارتی با گذشت سالها بهبود یافته و کوچکتر و دقیق تر شده اند.

بسیاری از شرکت ها حتی شروع به ساخت دوربین هایی می‌کنند که به کلاه ایمنی آتش نشانان متصل شده و دست های خود را برای کارهای دیگر آزاد می‌کنند.

دیدن محصولات مانیتورهای آتش نشانی

آیا آتش نشانان از فناوری موبایل استفاده می‌کنند؟

هر مأمور آتش نشانی نوعی دستگاه موبایل به همراه دارد و واحدهای آتش نشانی شروع به استفاده از آنها برای بهبود ارتباطات و آگاهی از موقعیت می‌کنند.

برنامه های ایمنی عمومی می‌توانند به ادارات آتش نشانی در هماهنگی با نیروی انتظامی و خدمات اضطراری و برقراری ارتباط با مردم کمک کنند.

5 فناوری دیجیتال برای کمک به مبارزه با آتش سوزی

حسگرها و هواپیماهای بدون سرنشین به پیش بینی گسترش آتش کمک می‌کنند.

در چند سال گذشته شاهد حوادث آتش سوزی و آتش سوزی در جنگل ها بوده است، زیرا مکان های مختلف جهان به دلیل تغییر آب و هوا با آب و هوای خشک و گرمتری روبرو هستند.

فناوری دیجیتال می‌تواند سهم عمده ای در جلوگیری و مبارزه با آنها داشته باشد.

دانشمندان پیش بینی می‌کنند که در آینده آتش سوزی ها فقط بدتر می‌شوند.

فقط در آمریکای شمالی، میانگین طول فصل آتش سوزی در 35 سال گذشته تقریباً 20 درصد افزایش یافته است و منطقه ای که آتش سوزی تأثیر می‌گذارد دو برابر شده است.

مقامات چندین سال است که به دنبال امکاناتی هستند که فناوری می‌تواند در پیش بینی و جلوگیری از آتش سوزی ایجاد کند.

قابلیت های از راه دور راه حل های فن آوری دیجیتال برای مدتی در برخی صنایع خطرناک مانند استخراج معادن یا نفت و گاز مورد استفاده قرار گرفته است و پتانسیل جلوگیری از آسیب رساندن انسان به محل آتش سوزی منطقی است.

1. ماهواره

کالیفرنیا به دلیل مشکلات سالانه خود در زمینه آتش سوزی بسیار مشهور است و از سال 2013 دانشگاه کالیفرنیا برکلی تیمی را بر روی پروژه ای تحت عنوان برآوردگر فوری آتش در مدار Geosynchronous Orbit (FUEGO) کار می‌کند.

این سیستم از هر دو فناوری ماهواره و هواپیماهای بدون سرنشین برای نظارت بر آتش سوزی در مراحل اولیه و قبل از خارج شدن از کنترل استفاده می‌کند.

ماهواره ها و نرم افزار سفارشی برای مشخص کردن آتش سوزی های بالقوه خطرناک و هواپیماهای بدون سرنشین مجهز به دوربین های مادون قرمز ویژه برای ردیابی روند پیشرفت آتش استفاده می‌شوند.

در صورت تهدید عمده، سیستم هشدار داده و تانکرهای هوایی و آتش نشانان زمینی را به محل آتش سوزی اعزام می‌کند تا قبل از گسترش آن را کنترل کند.

2. هواپیماهای بدون سرنشین

هواپیماهای بدون سرنشین در مقابله با آتش سوزی ها کاربردهای زیادی دارند.

آنها می‌توانند به دو دوربین عکاسی منظم و حرارتی مجهز شوند و می‌توانند به مناطقی پرواز کنند که هواپیماهای بدون سرنشین نمی‌توانند از آن استفاده کنند - از جمله در شب هنگام از بین رفتن باد و کنترل آتش از لحاظ بصری.

در بریتیش کلمبیا، کانادا، هواپیماهای بدون سرنشین تاکنون حداقل در 13 آتش سوزی در سال جاری کمک شده اند، که عمدتا برای نقشه برداری و شناسایی نقاط داغ مورد استفاده قرار می‌گیرند.

هواپیماهای بدون سرنشین می‌توانند یک شب نقشه ی کاملی از محلهای مورد نیاز اطفا؛ موانع سر راه و راههای میانبر تهیه کند، تا نیروها صبح فردا، بدون معطلی به کار اطفا به صورت بهینه و کارآمدتری مشغول شوند.

3. ربات ها

یکی دیگر از پیشرفت های تکنولوژیکی که انسان را از خطر دور می‌کند، ربات اطفا حریق است.

اغلب اوقات آتش سوزی چنان داغ می‌شود که آتش نشانان نمی‌توانند به اندازه کافی برای خاموش کردن آنها نزدیک شوند.

اکنون مهندسان به یک ربات اطفا حریق دست یافته اند که می‌تواند حتی در شدیدترین شرایط با آتش سوزی مبارزه کند.

4. واقعیت مجازی (واقعیت مجازی)

VR که توسط سازمان های سراسر جهان از صلیب سرخ گرفته تا آژانس های امدادی سازمان ملل مورد استفاده قرار می‌گیرد، به مبارزه با آتش سوزی نیز کمک می‌کند.

سازمان جنگل های ایالات متحده از VR برای آموزش آتش نشان ها استفاده می‌کند - آتش نشانان حیات وحش که برای مقابله با آتش سوزی به مناطق دور افتاده چتر می‌زنند - در یک محیط امن.

شبیه سازهای VR نمایش های سه بعدی سناریوی آتش سوزی را ایجاد می‌کنند، با مربیانی که می‌توانند خصوصیات فیزیکی مانند جهت و سرعت باد را تغییر دهند تا مخازن دود را برای مشاغل واقعی در شرایط واقعا خطرناک آماده کنند.

5. اینترنت اشیا

از سنسورهای متصل به اینترنت با اشیا-کم مصرف (IoT) برای جمع آوری داده ها از مناطق دور افتاده که به عنوان نقاط احتمالی آتش سوزی استفاده می‌شوند.

می توان از سنسورها برای تشخیص و اندازه گیری سطح CO2 و بررسی دمای بالا و غیر معقول استفاده کرد، که این امر احتمال وجود آتش سوزی در منطقه را نشان می‌دهد.

با توجه به اینکه این دستگاههای متصل به کمترین میزان انرژی نیاز دارند، در اینجا یک شبکه کم منطقه با قدرت کم (LPWAN) مانند LoRa ایده آل است.

مزایای دیجیتال

سیستم های هشدار و تشخیص به موقع، فناوری های از راه دور و اتصال دیجیتال کمک می‌کند تا مبارزه با آتش سوزی عملی پیشگیرانه تر و همچنین به طور بالقوه باعث کاهش هزینه های پیشگیری شود. دیدن قیمت به روز سیستم های اعلام حریق

تنها در کالیفرنیا که طی چند سال اخیر هر ساله 6 میلیارد دلار خسارت به آتش سوزی وارد شده است، فناوری می‌تواند از بسیاری جهات علاوه بر نجات جان و محافظت از خواص، تأثیر مثبت بگذارد.

کارشناسان ما آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان می‌باشند:

راه های ارتباطی
09126633036
02634251698

کلیک کنیدwhatsup

 

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

2 نظر

تهران خیابان جمهوری بین چهارراه استانبول و پل حافظ کوچه مسعود سعد
09126633036
02166719137
البرز-کرج-پل فردیس-بعد از پمپ بنزین باران
راه های ارتباطی
09126633036
02166719137
02634955755

فروشگاه آنلاین تجهیزات آتش نشانی، اعلام و اطفاء حریق، تجهیزات ایمنی و حفاظت فردی