تعریف اسپرینکلر ,

menuordersearch
f125.ir
۱۳۹۹/۵/۴ شنبه
(27)
(0)
تعریف اسپرینکلر
تعریف اسپرینکلر

اسپرینکلر قطعه ای از تجهیزات اطفاء حریق است که بصورت سامانه پاشش تنها زمانی که دما از میزان مشخص و درج شده روی اسپرینکلر بالا رود و یا به نوعی اثرات آتش سوزی را به خود تشخیص دهد فعالیت خود را شروع کرده و آب داخل لوله کشی را تخلیه می‌نماید. در حال حاضر اسپرینکلر جز مهمترین تجهیزا ت آتش نشانی است که در سراسر جهان سالانه بیش از 40 میلیون نصب دارد و طبق آمار بدست آمده 80 درصد از ساختمان های تجهیز شده از میزان خسارت در برابر آتش سوزی جلوگیری می‌نماید.

نحوه عملکرد اسپرینکلر

با توجه به اینکه اسپرینکلرها با شیوه های مختلف در برابر آتش سوزی عمل می‌کنند. اما عملکرد آن با افزایش حرارت در فضاهای نصب شده روی سیستم شیشه جیوه تأثیر گذاشته و پس از شکسته شدن آن مسیر آب به سمت اسپرینکلر حرکت کرده و با پاشش هایی که انجام می‌شود از توسعه آتش سوزی در آن فضا جلوگیری به عمل می‌آید.

دمای تعریف شده در اسپرینکلر

با توجه به دمای تعریف شده در ذیل اندازه قطر لوله ها نیز در دو نوع واکنش سریع و واکنش استاندارد برای تمامی مدل های آن تعریف شده است.

بنفش 182 درجه

آبی 141 درجه

سبز 93 درجه

زرد 70 درجه

قرمز 68 درجه

نارنجی 57 درجه

تعریف نوع عملکرد اسپرینکلرها

سیستم تر:

این سیستم با قرار گرفتن فشار آب در قسمت پشت اسپرینکلر که بصورت آماده پس از شکستن شیشه جیوه ای آب به بیرون از سیستم تاسیسات آب تحت فشار روانه شده و بصورت پاشش کاربرد خود را اجرا می‌نماید که این سیستم بیشتر در اداره جات و مکان های که عمومی هستند استفاده می‌شود.

سیستم سیلابی:

این سیستم با دستور سیستم اطفاء حریق، آب را در مسیر باریک شیر بسته نگه می‌دارد و در زمان عملکرد ( آتش سوزی ) به سیستم اسپرینکلر سیلابی فرمان داده و تمام آب فشان ها فعال می‌شوند.

سیستم خشک:

در این سیستم مسیر آب اطفاء توسط گاز نیتروژن و فشار هوا بسته شده و در زمان آتش سوزی پس از شکسته شدن شیشه اسپرینکلر آب به سمت بیرون پاشش می‌شود و لازم به توضیح است که در جاهایی که فشار آب برای اجرای سیستم خشک ضعیف باشد یک پمپ کمکی نصب می‌شود.

سیستم پیش عملگر:

در این سیستم با شباهت به سیستم خشک که فقط در زمان آتش سوزی اسپرینکلرها به صورت دستی فعال می‌شود این سیستم بیشتر در فضاهایی که وسایل برقی نصب شده است اجرا می‌شود تا با کنترل آن منجر به برق گرفتگی نشود.

مدل های اسپرینکلر:

اسپرینکلر ها با نوع بالا زن، پایین زن و دیواری طراحی و تولید می‌شود که با توجه به فضاهای تعریف شده کارایی دارند.

تهران خیابان جمهوری بین چهارراه استانبول و پل حافظ کوچه مسعود سعد
09126633036
02166719137
البرز-کرج-پل فردیس-بعد از پمپ بنزین باران
راه های ارتباطی
09126633036
02166719137
02634955755

فروشگاه آنلاین تجهیزات آتش نشانی، اعلام و اطفاء حریق، تجهیزات ایمنی و حفاظت فردی