اسپرینکلر مخفی یا اسپرینکلر کانسیلد ,

menuordersearch
f125.ir
۱۳۹۹/۱۱/۱۹ یکشنبه
(31)
(0)
اسپرینکلر مخفی یا اسپرینکلر کانسیلد
اسپرینکلر مخفی یا اسپرینکلر کانسیلد

اسپرینکلر مخفی یا اسپرینکلر کانسیلد یا اسپرینکلر توکار یا اسپرینکلر دکوراتیو

تمام نام های اسپرینکلرهای کانسلید، اسپرینکلر توکار، اسپرینکلر مخفی و یا اسپرینکلر دکوراتیو به یک نوع اسپرینکلر گفته میشود که در ادامه مقاله به شکل ظاهری و نحوه عملکرد و توضیحات مفید دیگر در مورد آن می‌پردازیم.

اسپرینکلر مخفی از لحاظ ساختاری شبیه به اسپرینکلر بالازن و اسپرینکلر پایین زن است. یعنی به عبارت بهتر دسته ای از اسپرینکلر های آبشاری است با یک تفاوت:

در این نوع اسپرینکلر، اسپرینکلر توسط قابی در داخل سطح قرار گیری ( معمولا سقف) کار گذاشته میشود، که ارتفاع قاب اسپرینکلر مخفی دقیقا مماس با سطح است. مطابق شکل

اسپرینکلر مخفی

 

چرا اسپرینکلر مخفی یا اسپرینکلر توکار

در مکانهایی مثل ادارات، منازل، فرودگاهها که وجود اسپرینکلر نیاز است؛ گاهی وجود اسپرینکلر در دکور و نمای محیط خلل ایجاد کرده و ترجیح کاربر به عدم نمایش اسپرینکلر است.

در این واقع از اسپرینکلر کانسیلد یا همان اسپرینکلر مخفی استفاده می‌شود.

همچنین برخی معتقدند که اسپرینکلر کانسیلد به علت پوشش فلزی که دور آن قرار دارد و مخفی شدن در سقف؛ از آسیب فیزیکی تا حدود زیادی محافظت شده و عمر بیشتری دارد.

نکته دیگر اینکه چون اسپرینکلر کانسیلد یا مخفی به صورت توکار است و دید بیرونی ندارد میتوان از اسپرینکلرهای بزرگ در آن بهره برد و پاشش آب وسیع تری داشت.

 

 

نحوه کار اسپرینکلر توکار یا اسپرینکر مخفی

 

قیمت اسپرینکلر کانسیلد 

 

 

همانطور که گفته شد، این اسپرینکلر درون قاب قرار دارد که دو تکه است.

یک تکه بدنه قاب که اسپرینکلر به آن پیچ می‌شود.

قسمت دوم درب قاب است.

که در هنگام حریق درب جدا شده و اسپرینکلر به کمی به سمت پایین می‌آید و بعد از تشخیص دقیقا مانند مدلهای پایین زن و بالا زن، مایع حساس به دما دچار انبساط شده و با منبسط شدن آن حباب شیشه ای شکسته و آب جاری شده به صفحه منحرف کننده اسپرینکلر برخورد میکند و به صورت ثابت و یکنواختی روی آتش فرو میریزد.

 

 

 

 

 

 

راهنما انتخاب اسپرینکلر توکار و یا اسپرینکلر کانسیلد

در هنگام انتخاب اسپرینکلر مخفی، باید به علاوه تمامی ملاحظاتی که در هنگام خرید اسپرینکلر های بالا زن و اسپرینکلرهای پایین زن رعایت می‌کردیم، ( کلیک کنید و بخوانید :

بررسی جامع اسپرینکلر قسمت اول)

به جنس قاب نگهدارنده اسپرینکلر توجه ویژه داشت. زیرا در پوش قاب نگهدارنده باید دما را به درستی و با دقت بالا به مایع حساس به دما اسپرینکلر انتقال داده و این از نکات کلیدی اطفا حریق است که در صورتیکه جنس قاب نامناسب انتخاب شود کل فرآیند اطفا حریق به خطر افتاده و درست عمل نمیکند. معمولا این درپوش ها وقتی دمای محیط نصب شده به 20 درجه زیر دمای فعال شدن اسپرینکلر برسد کنار می‌روند تا مانع عمکلرد صحیح اسپرینکلر نشوند.

همچنین باید توجه داشت خود قاب هم از کیفیت مناسب برخوردار باشد تا دچار خوردگی و یا آسیب نشود و یا اسپرینکر را به درستی نگه دارد و از سقوط آن جلوگیری کند. و در هنگام جاری شدن آب دچار آسیب نگردد و مانعی هم برای جاری شدن آب نباشد.

 

به طور کلی اگر برای آپارتمان یا منزل مسکونی شیک خود و یا دفتر کار زیبایتان میخواهید اسپرینکلر تهیه کنید و یا در تالار ها و فرودگاهها و لابی و سالن های کنفراس و یا هر جای دیگری که زیبایی و دکور اهمیت دارد قطعا اگر با رعایت به نکات بالا اقدام به تهیه و نصب درست اسپرینکلر کانسیلد نمایید، رضایت خاطر شما بیشتر از اسپرینکلر های معمولی تامین خواهد شد.

به یاد داشته باشید که حتما رنگ حباب را با دقت و با توجه به کالاها و محیط نصب اسپرینکلر انتخاب نمایید زیرا همانطور که در بالا اشاره شده کنار رفتن درپوش قاب در دمای 20 درجه پایین تر از دمای فعال شدن اسپرینکلر اتفاق خواهد افتاد.

دریافت مشاوره

کارشناسان ما در مجموعه F125 همواره آماده پاسخگویی و مشاوره شما عزیزان در طول ایام هفته می‌باشند.

تماس با ما

شما میتوانید با ما تماس بگیرید همچنین فیلم های آموزشی مجموعه را در سایت آپارات و پست های آموزشی ما را در اینستاگرام دنبال کنید. همچنین می‌توانید روی دکمه واتس اپ کلیک کرده و سوالات خود را با ما در میان گذارید.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

whatsupinstagramaparatlinkedin

هدف ما تامین رضایت و سلامتی شما عزیزان است تا با تهیه و انتشار مطالب و فیلم های آموزشی و ارائه اجناس با کیفیت در فروشگاه و قسمت فروش آنلاین در سایت گامی در در زمینه ارتقا سطح زندگی و سلامت عمومی مردم عزیز برداریم.

تهران خیابان جمهوری بین چهارراه استانبول و پل حافظ کوچه مسعود سعد
09126633036
02166719137
البرز-کرج-پل فردیس-بعد از پمپ بنزین باران
راه های ارتباطی
09126633036
02166719137
02634955755

فروشگاه آنلاین تجهیزات آتش نشانی، اعلام و اطفاء حریق، تجهیزات ایمنی و حفاظت فردی