لباس کار ایمنی ,

menuordersearch
f125.ir
۱۳۹۹/۱/۲۳ شنبه
(17)
(0)
لباس کار ایمنی
لباس کار ایمنی

لباس کار چه اهمیتی در محیط کار دارد؟ (دیدن قیمت و توضیح لباس کار ایمنی )
ایمنی در کار مهمترین فاکتور هر شغلی است و در هر صنفی که فعالیت میکنید ابتدا ایمنی را مد نظر قرار دهید و سپس فعالیت کاری خود را انجام دهید.

به همین دلیل در این مقاله در رابطه با لباس کار در صنایع مختلف صحبت میکنیم و عواملی که تعیین کننده لباس کار شما هستند را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

برای انتخاب لباس کار مناسب شغلتان شرایط و عوامل مختلفی را باید بررسی کنید.

این عوامل میتواند آب و هوای و یا محیط کاری و همچنین شرایط جوی که در آن محیط کار میکنید بستگی دارد.

عوامل دیگری که در انتخاب لباس کار تاثیرگذار هستند رنگ لباس و جنس لباس کار می باشند.

به عنوان مثال می‌توان به لباس کار ماموران پلیس اشاره کرد:
پلیس راهنمایی و رانندگی دارای پیراهن سفید و شلوار سیاه است انتظامی یکدست سبز و لباس ماموران ویژه یکدست سیاه است که همین امر نوع فعالیت آنها در سیستم نظامی را مشخص میکند.

البته باید بگویم که در شرایط جوی سرد نیز این فرم لباس ماموران تغییر نمی‌کند و در صورتی که ماموران نظامی از کاپشن و شلوار های گرم بخواهند استفاده کنند دقیقاً فرم لباس تابستانی آنها را شامل میشود.

یعنی مامورین راهنمایی رانندگی دارای کاپشن سفید و شلوار گرم مشکی هستند.

لباس کار باید به گونه ای باشد که فرد استفاده کننده در شب نیز دچار مشکل نشود.

برای این موضوع افرادی همچون کارگران یا مامورین پلیس از لباس های رنگی برای استفاده در شب بهره میبرند که با شبرنگ هایی که بر روی لباس تعبیه شده است مانع از سوانح رانندگی خواهد شد.

لباس کار ایمنیلباس کار چه اهمیتی در محیط کار دارد؟
کاهش خطرات
دلیل دیگری که باید از لباس کار مناسب در شغلتان استفاده کنید این است که میزان آسیب دیدگی شما در محل کارتان را کاهش دهد.

این آسیب دیدگی ها می‌تواند راندمان کاری شما را پایین بیاورد و جلوی فعالیت کردن شما را بگیرد.

از جمله این سوانح میتوان به :

سوختن هنگام کار کردن در کوره فلزات یا در شغل آتش نشانی یا در صورتی که در شرکت برق کار می‌کنید ممکن است دچار برق گرفتگی شوید و یا ممکن است نجار باشید و با اشیای تیز و سنگین سر و کار داشته باشید و همین اشیا میتوانند آسیبهای جدی به شما برساند.

زمانی که از لباس کار استفاده کنید هرگونه اتفاقی که در محیط کار شما بیافتد شما کاملاً ایمن هستید و آسیبی به شما وارد نمیشود و البته راندمان کاری شما بالا میرود.

در کنار این که ایمنی شما حفظ میشود و آراستگی شما در محیط کار حفظ می‌شود.

در کنار همه این موارد شما از افراد متفرقه ای که در محیط کار رفت و آمد دارند تشخیص داده می‌شوید و کارفرمایان افراد عادی و کسانی که در محیط کار شاغل هستند را به راحتی تشخیص میدهد.

انواع مختلف لباس کار
لباس های کار می‌توانند دارای انواع مختلفی باشند که از جمله این مدلها میتوان به بلوز ساده یا لباس های کاری که یکسره هستند اشاره کرد.

لباس های یکسره پوشش کاملی دارند و به دکمه یا کمربند نیازی ندارند به همین دلیل پوشیدن آنها راحت است و زمان زیادی نمی‌برد.

جنس لباس کار
فاکتور دیگری که در لباس کار اهمیت زیادی دارد جنس لباس است که دارای دو نوع الیاف مصنوعی و الیاف طبیعی هستند.

الیافی که در لباس های کار مورد استفاده قرار میگیرند هرچه طبیعی تر باشند کیفیت و گردش هوا در آن بهتر صورت میگیرد که در نتیجه این امر راندمان کاری شخص را بالا خواهد رفت.

الیاف طبیعی استفاده زیادی در لباس های کار دارد به عنوان مثال :

در شرایطی که سرمای زیادی در محیط کار شما باشد می‌توانید از لباسهایی با الیاف طبیعی استفاده کنید که عایق گرمایی مناسبی دارند و سرما به داخل آنها نفوذ نمی‌کند و شخص می‌تواند در چنین شرایطی به راحتی فعالیت کاری خود را انجام دهد.

البته عایق به کار رفته شده در لباس نیز باید ضد حریق باشد تا در صورتی که آتش نشانی از این جنس لباس استفاده کند امنیت او تامین شود.

الیاف مصنوعی
جنس الیاف ضد حریق pvc است.

در صورتی که در کوره ها فعالیت دارید الیاف مورد استفاده برای لباس شما در کوره ها آلومینیومی است و شما باید یک دست پوشش آلومینیومی داشته باشید.

بهترین کاربرد که لباس های آلومینیومی در کوره ها دارند این است که از ورود اشعه مادون قرمز به لباس جلوگیری میکند و ایمنی شخص کاملا حفظ میشود.

اهمیت استفاده از لباس کار
اگر بخواهم در این مورد مثالی بزنم بهترین مثال لباس شغل آشپزی است.  لباس کار پرسنل رستوران ها و آشپزخانه ها عموما سفید است ولی رستوران هایی که تمایل به متفاوت بودن دارند می‌توانند از رنگ آمیزی های مختلف و جذابی برای پرسنل خود استفاده کنند.

رستوران هایی برای سرویس دهی به مشتریان خود اهمیت ویژه ای می‌دهند لباس پرسنل خود را با توجه به رنگ دکور رستوران تعیین می‌کند و فضای مناسبی برای پذیرایی از مشتریان را ایجاد می‌کند و همین امر در کنار بالا بردن پرستیژ رستوران می‌تواند در بالا بردن جایگاه رستوران ها نسبت رقبای آن تاثیر زیادی داشته باشد.

با توجه به مثال بالا در رابطه با رستوران ها تولیدی ها نیز از الیافی برای تولید لباسهایشان استفاده می‌کنند که جنس مناسبی داشته باشد.

دلیل این که لباس جنس مناسبی باید داشته باشد این است که زمان کثیف شدن لباس به راحتی شستشو شود و لکه ها بر روی لباس باقی نماند و البته دچار آبرفتگی نیز نشود.

پس الیاف بکار رفته در لباس کار اهمیت زیادی دارد.

قیمت لباس کار
مطمئنا مهم ترین فاکتور لباس کار قیمت آن لباس است که برای مصرف کننده باید به صرفه باشد.

به همین منظور تولیدی هایی که اقدام به دوخت لباس کار میکنند در کنار کیفیت لباس ها در شرایط ایمنی و نظافت شخص مصرف کننده قیمت آن را نیز مدیریت میکنند تا جنبه اقتصادی لباس کار هم رعایت شود.

توجه داشته باشید در کنار ایمنی لباس کاری که استفاده می‌کنید ابعاد لباس کار نیز با سایز بدن شما هماهنگ باشد.

بدلیل اینکه لباس کار تنگ میتواند انعطاف شما را کم کند و به مراتب راندمان شما پایین می‌آید.

در مقابل در صورتی که لباس کارتان خیلی گشاد باشد جلوی دست و پای شما را می‌گیرد و می‌تواند موجب آسیب رساندن به شما شود.

به همین منظور زمان سفارش یا دوخت لباس کار به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشید.

از دوخت لباس کار و درزگیری لباس مطمئن شوید چون زمان فعالیت سنگین کاری ممکن است دوخت لباس از هم جدا شده و درزهای لباس پاره شود.در نتیجه ی چنین اتفاقی احتمال آسیب رسیدن به شما بسیار بالا میرود.

بهتر است بدانید هر چه فاصله ی دوخت لباس کار کمتر باشد استحکام لباس کار بالاتر میرود و البته دوام و عمر آن نیز بیشتر میشود.

نکته ی مهم:
زمانی که لباس کار شما دچار پارگی شد تا زمانی که آن را تعمیر نکرده اید به هیچ عنوان این لباس کار را استفاده نکنید.

به دلیل اینکه ممکن است زمان فعالیت کاری شما به قسمتی از وسایل برخورد کند و خطرات جبران ناپذیری را برای شما به همراه آورد.

از جمله این خطرات میتوان به شغل مکانیکی اشاره کرد؛ زمانی که لباس کار شما پارگی داشته باشد و به وسایل در حال چرخش در مکانیکی برخورد کند شما را به طرف خود میکشاند و حوادث ناگواری را به وجود می‌آورد.

استفاده از لباس کار در شرایط دید کم
لباس افرادی که در حاشیه جاده ها فعالیت می‌کنند و یا راننده جرثقیل هستند و مجبور هستند که در هر شرایطی از شبانه روز فعالیت کنند و حتی در شب نیز فعالیت میکنند،

باید لباسی باشد که قابل دید بوده تا رانندگانی که از کنار جاده عبور می‌کنند این افراد را ببینند و جلوی سوانح رانندگی گرفته شود.

به همین منظور لباس کار این افراد براق است و دارای شبرنگ هستند و زمانی که نور ماشین های در حال حرکت به این لباس ها به افراد برخورد کند کاملاً دیده میشوند و حادثه ناگواری رخ نخواهد داد.

لباس کار چه اهمیتی در محیط کار دارد؟
سلامت استفاده کنند لباس کار
لباس مورد استفاده هر چه از مواد طبیعی تری استفاده شود سلامت شخص استفاده کننده را بیشتر تضمین میکند.

ممکن است در لباس کار مورد استفاده شما الیاف مواد شیمیایی زیادی به کار رفته شده باشد میتواند به سلامت پوست شما را به شدت به خطر بیاندازد و باعث ایجاد انواع مسمومیت ها و یا حتی بیماری سرطان شود.

توصیه می‌شود استفاده از لباس هایی با الیاف شیمیایی را تا حد زیادی کاهش دهید و لباسی را تهیه و استفاده کنید که الیاف آن طبیعی است. نکته ی دیگری که باید مد نظر داشته باشید مواد شوینده لباس کار شما هستند.

این مواد شوینده در کنار تمیز کردن لباس شما نباید به پوست شما آسیب بزنند پس در این رابطه هم دقت کافی را داشته باشید.

سخن پایانی
لباس کاری را انتخاب کنید که متناسب با شغل شما باشد و البته ایمنی شما را تامین کنند و در کنار همه این موارد سعی کنید از لباس کاری استفاده کنید که الیاف طبیعی داشته باشد تا سلامت پوست شما را نیز به خطر می‌اندازد.....

فروشگاه اینترنتی f125 با هدف ارائه محصولات بروز و برندهای مختلف همیشه حامی شما مشتریان عزیز خواهد بود.

کارشناسان ما آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان می‌باشند:

راه های ارتباطی
09126633036
02634251698

کلیک کنیدwhatsup 

 

تهران خیابان جمهوری بین چهارراه استانبول و پل حافظ کوچه مسعود سعد
09126633036
02166719137
البرز-کرج-پل فردیس-بعد از پمپ بنزین باران
راه های ارتباطی
09126633036
02166719137
02634955755

فروشگاه آنلاین تجهیزات آتش نشانی، اعلام و اطفاء حریق، تجهیزات ایمنی و حفاظت فردی