فوم اطفاء حریق چه عملکردی دارد؟ ,

menuordersearch
f125.ir
۱۴۰۰/۱/۲۴ سه شنبه
(2)
(0)
فوم اطفاء حریق چه عملکردی دارد؟
فوم اطفاء حریق چه عملکردی دارد؟

یکی از موثرترین سیستم های مهار آتش های بزرگ که از سالیان قبل مورد استفاده قرار می‌گرفت، فوم های اطفاء حریق بوده که نوع ابتدایی آن در سال ۱۸۷۷ توسط دانشمندان انگلیسی به صورت فوم شیمیایی اختراع گردیده که تست موفقیت این موضوع چند سال بعد در یک مخزن نفت در کشور روسیه به انجام رسید.

بعداً فوم های دیگر هم به مانند مخلوط پودر و تولید گردید و توسط دستگاه های مکانیکی به بهره برداری رسید.
با به کارگیری و تجارب در ساخت فوم اطفاء حریق در سال های گذشته بالاخره به صورت نهایی فوم ها از ترکیب سه عنصر اصلی کنسانتره فوم،هوا و آب که در ابتدا به صورت مایع قبل از اطفاء با آب مخلوط می‌گردد، که یکی از موارد مهم مقدار انتقال فوم مورد استفاده در درصد تصحیح تزریق آن است، که اگر سیستم انتقال کنسانتره روم به طور درست عمل ننماید مقدار زیادی از کنسانتره فوم مورد استفاده قرار گرفته و از لحاظ عملکرد درست اطفاء و هزینه زیاد مصرفی آن مورد قبول نیست.
استفاده از فوم ها به سه گروه : کم توسعه، میان توسعه و پر توسعه تعریف گردیده است، که برای سرکوب کردن حجم و مقدار آتش سوزی در فضاهای مختلف استفاده می‌گردد.

از آنجایی که فوم پیشرفت بسزایی در اطفا مایعات اشتعال دارد به کارگیری آب در اطفاء حریق با توجه به تولید گرمای زیاد و بخار شدن آن در فضای موجود باعث حجم بیشتر و نهایتاً پدیده ای در سطح مایع در حال اشتعال که باعث پاشش آن شده و حتی موجب افزودن آتش می‌گردد.
اطفاء حریق فوم که مخلوطی از کنسانتره فوم و آب و هوا است، باعث شده که حباب های پیرو ایجاد شده از هوا بر روی سطح مایع آتش گرفته شناور شود و بین سوخت و اکسیژن فاصله ای به وجود آورد و اتفاق را به درستی به انجام رساند و باعث خفگی آتش سوزی گردد.
در برخی موارد توسعه آتش سوزی آب موجود در فرم بر اثر حرارت ناشی از آتش سوزی از فوم خارج گردیده و باعث تخریب پوشش فوم می‌گردد که بعدها نسبت به این موضوع فوم های اطفاء حریق با مقاومت بالاتری به نام فوم های الکلی تولید گردید تا از تخریب پوشش فوم جلوگیری و اطفاء سریع تر صورت پذیرد.
یکی از سیستم های تولید فوم با کاربرد آسان به این صورت استکه پمپ فوم به یک توربین آبی داخلی کوپل گردیده و وقتی آب داخل آن می‌شود با چرخش توربین نیروی لازم برای ساخت فوم ایجاد کند و فوم در مراحل اجرای اطفاء تولید می‌گردد.


اسپرینکلر فوم پاش hdfire اسپرینکلر های فوم

یکی از تجهیزات مهم در اطفاء حریق فوم که کاربرد بسیار موثری دارد؛ اسپرینکلر فوم است که بیشتر در آشیانه های هواپیما و انبارهای مایعات نصب می‌گردد.

 

 

(دیدن محصول اسپرینکلر فوم پاش hdfire)

 

 

 


ایندکتورایندکتور

ایندکتور موبایل هم یک نوع دستگاه کف ساز قابل حمل است که با داشتن مخزن با سایزهای مختلف و نصب آن به پمپ آب کف تولید شده و داخل ایندکتور میشود.

 

(دیدن محصول ایندکتور)

(مقاله ایندکتور موبایل فوم آتش نشانی)

 

 

 

 

نازل فوم آتش نشانینازل فوم چگونه کار می‌کند؟
هوا از طریق اثر ونتوری به داخل نازل کشیده می‌شود. با عبور محلول کف از مرکز نازل، فشار کمی ایجاد می‌شود که به هوا اجازه می‌دهد وارد نازل شود.
این فرآیند انرژی مصرف می‌کند. هرچه هوای بیشتری جذب شود، انرژی بیشتری نیز مصرف می‌شود.

(دیدن محصولات نازل فوم آتش نشانی)

 

 

 

 

 

مجموعه f۱۲۵ در هر شرایطی اسبت به ایمن سازی فضاها و محیط هایی که از لحاظ جانی و مالی نقش دارد دیدگاه های خود را به نمایش می‌گذارد و با ارائه خدمات فروش سعی بر آن دارد که سهم بزرگی در ایمن سازی و فرهنگی آن داشته باشد.

پیروز و سلامت باشید

تهران خیابان جمهوری بین چهارراه استانبول و پل حافظ کوچه مسعود سعد
09126633036
02166719137
البرز-کرج-پل فردیس-بعد از پمپ بنزین باران
راه های ارتباطی
09126633036
02166719137
02634955755

فروشگاه آنلاین تجهیزات آتش نشانی، اعلام و اطفاء حریق، تجهیزات ایمنی و حفاظت فردی