تأثیر ایمنی و حفاظت در کار با پرس ,

menuordersearch
f125.ir
۱۳۹۹/۹/۱۷ دوشنبه
(3)
(0)
تأثیر ایمنی و حفاظت در کار با پرس
تأثیر ایمنی و حفاظت در کار با پرس

پرس ها، ماشین هایی هستند که بر روی قطعه ی کار با فشار بدون ضربه کار می‌کنند و برای شکل دهی فلزات مختلف اعم از خمکاری، مستقیم کردن، پرس، تزریق و کشش صفحات فلزی، همچنین به منظور جوش دادن قطعات در فشار زیاد به کار می‌روند. کلیه ی پرس ها دارای میز کار هستند که ممکن است ثابت یا متحرک بوده و کار با آنها، مستلزم توجه به موارد حفاظتی و ایمنی زیر است:

1- هر روز قبل از آغاز به کار پرس ها، باید آنها را مورد بازدید و آزمایش قرار داد،

2- کلیه ی وسایل انتقال نیرو از قبیل چرخ دنده ها، فلکه ها، تسمه ها و چرخ های طیار پرس ها باید حفاظ گذاری شوند.

3- پرس ها باید مجهز به وسایلی باشند که از به راه افتادن بی موقع آنها جلوگیری کند. همچنین باید دارای وسیله تک ضربه ای نیز باشند. وسایل تک ضربه ای، برای تأمین حفاظت کارگران، نقش اساسی دارند و دستگاه های ضدضربه، برای جلوگیری از خرابی خود ماشین پرس، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

4- تغذیه و تخلیه اتوماتیک قطعات کار باید توأم با حفاظ گذاری قسمت کشویی که مانع ورود دست کار به منطقه ی خطر شود، صورت پذیرد و کورس کشویی مزبور باید به میزان 10-8 میلی متر محدود شود.

5- نصب صفحات حفاظتی ثابت که جلوی کار را کاملاً می‌پوشاند و از ورود دست کارگر به داخل منطقه ی خطر جلوگیری می‌کند، ضروری است.

6- استفاده از حفاظ های رد کننده، الزامی است به گونه ای که موقع پایین آمدن تسمه، اهرم متحرک نیز که به آن متصل شده، با سنبه پایین بیاید و باعث شود که دو اهرم موازی ( که یا بدنه ی ثابت پرس، به طور لولایی متصل شده اند.) به سمت راست حرکت کنند و چنانچه دست کارگر، در منطقه ی خطر سنبه باشد، به وسیله ی لولای لاستیکی به سمت راست رانده شده و در محل بی خطری در کنار پرس، دست را بین دو قطعه ی قابل ارتجاع نگه دارد. این نوع حفاظ، برای پرس هایی که با سرعت متوسط کار می‌کنند مناسب است و در سرعت های بالا، ضربه ی شدیدی به دست وارد می‌کند در حالی که برای پرس های سریع، استفاده از صفحات حفاظتی ثابت، مناسب تر است.

7- پرس ها باید در محل هایی که نور آفتاب، به قدر کافی وجود داشته باشد، نصب شوند و در هنگام شب، علاوه بر روشنایی محل کار ( کارگاه ) باید محل کار پرس ها به وسیله ی لامپ های مناسب، کاملاً روشن شود. شایان ذکر است که بین هر پرس دیگر، حداقل باید 1 متر فاصله وجود داشته باشد.

8- در موقع تنظیم سنبه و ماتریس یا تعمیر آن، ممکن است قطعه ای روی پدال بیفتد یا پا با پدال تماس پیدا کرده و به طور ناگهانی، پرس را به کار بیندازد و ایجاد خطر کند. برایس جلوگیری از این خطر، استفاده از حفاظ مانع دار، حفاظ لولا دار و حفاظ پوششی توصیه می‌شود.

تهران خیابان جمهوری بین چهارراه استانبول و پل حافظ کوچه مسعود سعد
09126633036
02166719137
البرز-کرج-پل فردیس-بعد از پمپ بنزین باران
راه های ارتباطی
09126633036
02166719137
02634955755

فروشگاه آنلاین تجهیزات آتش نشانی، اعلام و اطفاء حریق، تجهیزات ایمنی و حفاظت فردی