ایمنی در ساختمان ,

menuordersearch
f125.ir
۱۴۰۰/۲/۱۵ چهارشنبه
(11)
(0)
ایمنی در ساختمان
ایمنی در ساختمان

ایمنی که در بخش ها و فضاهای مختلف تعریف شده و به عنوان یک فرهنگ در همه جوانب مورد استفاده قرار می‌گیرد،که این مهم در ساختمان ها از جنبه معماری و اجرای سیستم آتش نشانی جهت جلوگیری از حوادث، نقش بسزایی دارد.

یکی از موضوعاتی که امروزه و بیشتر در شهرهای بزرگ مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، افزایش جمعیت است که نسبت به ساخت سازها، ایمنی ساختمان ها هم در نظر گرفته می‌شود. که در راستای آن جهت اجرای صحیح با نظارت سازمان نظام مهندسی و سازمان آتش نشانی ضوابط و مقرراتی جهت ایمن سازی بیشتر در ساختمان ها صورت می‌پذیرد.

معماری ساختمان با نظارت جامع مهندسین در امر اجرای درست و استفاده از مصالح استاندارد، ایمنی در معماری ساختمان را بالا برده و مقاومت ساختمان را در برابر حوادث غیر مترقبه را قوی تر می‌سازد.

اما عدم نظارت و اجرای نادرست در طراحی و استفاده از مصالح معمولی می‌تواند خسارات جبران ناپذیری به بار آورد که این موضوع بیشتر بخاطر استفاده از نوع مصالح و  مواد ترکیبی در آن به مانند رنگهای کارشده، نوع پلاستیک استفاده شده، مواد شیمیایی و نفتی در  لوازمات که همه آن در مواقع آتش سوزی باعث می‌شود که مقاومت ساختمان را به حداقل و حریق را چند برابر کرده و باعث خسارت های ناگوار شود.

از این رو جهت درست اجرا کردن موضوع معماری صحیح و تجهیز سیستم آتش نشانی باید بنا به ضوابط و دستورالعمل های نظام مهندسی و تایید، مجریان با تجربه که طبق مقررات اعلام می‌گردد، اجرا می‌شوند.
سازمان آتش نشانی هم جهت ایمن سازی در ساختمان ها نظارت و ضوابطی برای اجرای سیستم اعلام و اطفاء حریق در نظر گرفته، تا با ایمن سازی معماری در ساختمان ها این سیستم هم در جهت جلوگیری از حوادث آتش سوزی نقش داشته باشد، تا بتوانیم شاهد توسعه روز افزون ایمنی در ساختمان ها و شهرها، قرار بگیریم.

بیشتر بخوانیم : ضوابط آتشنشانی اطفاء و اعلام حریق
ایمنی در تاسیسات مکانیکی
سیستم تاسیسات مکانیکی یا به نوعی موضوع اصلی آن سیستم اطفاء حریق یکی دیگر از موارد مهم در ایمن سازی ساختمان ها است که در مدل های مختلف اجرائیات آن صورت می‌پذیرد.
اسپرینکلر اطفا حریقسیستم اسپرینکلر اطفاء حریق (آب افشان)
طبق نقشه های تاسیساتی در اجرای سیستم اسپرینکلر ها در فضاهای مشخص شده که در برخی پروژه ها بصورت فول اسپرینکلر و در برخی از آنها در فضاهای مشاع و پارکینگ ها لازم الاجرا است که نوع محصول آن باید از استاندارد های  لازم و تاییدیه برخوردار باشد تا در مواقع آتش سوزی عملکرد درستی داشته باشد. از مواردی که همیشه در هنگام نصب اسپرینکلر ها باید رعایت گردد، شامل:
آبندی مطمئن اسپرینکلر ها به اتصالات جوشکاری
نصب اسپرینکلر بصورت کامل بیرون از سقف کاذب
نصب اسپرینکلر ها توسط نیروهای متخصص و فنی با آچار مخصوص
عدم رنگ زدگی و ضربه به اسپرینکلر
و دیگر مواردی که در نصب اسپرینکلر ها مورد نیاز است. اسپرینکلر با استاندارد های لازم طراحی و تولید میگردد و بیشترین کاربرد آنها نوع ۶۸ درجه آن است. اسپرینکلر ها بصورت پایین زن و بالازن و دیواری در واکنش های سریع و استاندارد تولید می‌گردد و بنا به موقیعت فضایی و استاندارهای تاییدیه انتخاب و نصب می‌گردند.
یکی از نمونه های دیگر از اسپرینکلر کانسیلد یا مخفي است که در زمان اجرائیات کار لوله کشی طراحی آن بطوری است که اسپرینکلر در داخل سقف کاذب نصب می‌گردد و توسط قاب متصل به اسپرینکلر در داخل سقف بصورت مخفی قرار می‌گیرد. عملکرد اسپرینکلر کانسیلد به این صورت است که در زمان حریق، جوش قاب متصل به اسپرینکلر با دمای پایینتر از ۶۸ درجه شکسته از از اسپرینکلر جدا می‌گردد و پس از آن با طراحی ایجاد شده، اسپرینکلر بصورت کشویی به پایین سقف هدایت می‌شود و پس از آن که دمای حرارت آتش سوزی به ۶۸ درجه می‌رسد،حباب شیشه ای اسپرینکلر شکسته و اطفاء حریق صورت می‌پذیرد.


جعیه آتش نشانی

جعبه های آتش نشانی
جعبه های آتش نشانی در پاگرد طبقات و پارکینگ ها و سالن و فضاهای مشاع دیگر که به سیستم اطفاء حریق نصب است از دیگر موارد در ایمن سازی سیستم اطفاء حریق در ساختمان ها است که در زمان حریق  با شیلنگ های نصب شده به سیستم تحت فشار آب، اطفاء صورت می‌پذیرد. متعلقات جعبه آتش نشانی بیشتر در ساختمان ها در دو نوع فایر باکس و هوزریل نصب می‌گردد که جهت توضیح متعلقات جعبه های فایر باکس شامل:
شیلنگ برزنتی
شیر فلکه برنجی
هیدرانت
کوپلینگ
بست
نازل سه حالته
قرقره گردان
متعلقات جعبه هوزریل هم شامل قرقره شیلنگ لاستیکی و نازل فلزی و رابط نصب قرقره به شیر رایز است.

سیستم اطفاء حریق با توضیح برخی از تجهیزات اصلی آن که با اجرای لوله کشی به بخش مرکزی تاسیسات موتورخانه متصل می‌گردد، توسط بوستر پمپ و اتصالات و منبع، که آماده بکار است، در زمان حریق آب ذخیره شده جهت اطفاء، هدایت میگردد.
کپسول آتش نشانی هم که از تجهیزات مهم دیگر در اطفاءر حریق است، در برخی از فضاها نصب میگردد.
ایمنی در تاسیسات الکتریک
یکی دیگر از موارد سیستم ایمنی ساختمان ها اجرا و نصب صحیح سیستم اعلام حریق است، که با رعایت قوانین و دستورالعمل تایید شده، صورت می‌پذیرد.

سیستم اعلام حریق با زون بندی مجزا در واحدها و طبقات که به مرکز کنترل نصب می‌گردد، با قطعاتی همچون دتکتورها و شستی ها و آژیرها و چراغ ریموت با سیم کشی، عملیات سیستم اعلام حریق را متصل می‌نماید. دتکتورها بنا به استاندارد های لازم و نقشه کار در انباری، آشپزخانه، اتاق خواب، سالن پذیرایی، راهروها، پارکینگ، اتاقک آسانسور و موتورخانه نصب می‌گردد.
در آخر تجهیزات سایت F125 که از سوی شما مشتریان عزیز انتخاب می‌گردد، به مانند دستورالعمل و ضوابط سیستم آتش نشانی با برندهای موجود در بازار استاندارد بوده و نسبت به دستورالعمل ها، این مجموعه آمادگی دارد تا هر نوع کالا را به انتخاب مشتریان عزیز ارائه نماید.
مجموعه F125 برای همه مشتریان عزیز، سربلندی و سلامتی آرزومند است.. یا حق

کارشناسان ما آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان می‌باشند:

راه های ارتباطی
09126633036

02166719137
کلیک کنیدwhatsup

تهران خیابان جمهوری بین چهارراه استانبول و پل حافظ کوچه مسعود سعد
09126633036
02166719137
البرز-کرج-پل فردیس-بعد از پمپ بنزین باران
راه های ارتباطی
09126633036
02166719137
02634955755

فروشگاه آنلاین تجهیزات آتش نشانی، اعلام و اطفاء حریق، تجهیزات ایمنی و حفاظت فردی