دمای عملکرد اسپرینکلر ,

menuordersearch
f125.ir
۱۴۰۱/۴/۳۰ پنج شنبه
(1)
(0)
دمای عملکرد اسپرینکلر
دمای عملکرد اسپرینکلر

اگر شما هم به دنبال تجهیز ساختمان با سیستم اطفاء حریق هستید می‌دانید که هنگام خرید و طراحی یک سیستم اسپرینکلر باید تصمیمات زیادی گرفته شود. از مهم ترین این موارد نوع سیستم اسپرینکلر است. همچین مواردی مثل نوع اسپرینکلر، نوع لوله کشی و برند اسپرینکلر، دمای عملکرد اسپرینکلر و حساسیت حرارتی از موارد مهمی هستند که قبل از تهیه سیستم اطفا حریق و اسپرینکلر باید در نظر گرفته شود. (برای اطلاعات بیشتر در مورد این موضوع به این صفحه مراجعه کنید : راهنمای خرید اسپرینکلر ). وقتی تولید کنندگان بیش از صد نوع اسپرینکلرمختلف در دسترس دارند، دانستن اینکه کدام یک را انتخاب کنید می‌تواند چالش برانگیز باشد.

 

اگر ویژگی های اسپرینکلر و نصب آن مطابق با کاربرد مورد نظر انجام شود، بیشترین کارایی و ایمنی را در بر خواهد داشت. در نتیجه این تنوع اسپرینکلر ها برخی از ویژگی های اسپرینکلر به شما کمک می‌کند تا نوع مناسب را برای موقعیت خاص خود تعیین کنید. اما اگر این کار توسط افراد غیر حرفه ای انجام شود ممکن است سیستم کارایی مد نظر را نداشته باشد. در نتیجه بهتر است این فرایند را به شرکت های معتبر و دارای تاییده از سازمان آتش نشانی بسپارید. در ادامه سعی میکنیم به طور خلاصه اطلاعات مفیدی در زمینه به ویژه دمای عملکرد اسپرینکلر، در اختیارتان قرار دهیم.

استانداردNFPA 13برای نصب سیستم های اسپرینکلر تعدادی از ویژگی های اسپرینکلرها را مشخص می‌کند، از جمله حساسیت حرارتی، دما، ضریب k، جهت نصب، ویژگی های توزیع آب و شرایط خدمات ویژه.  همه این ها مهم هستند، در این صفحه روی دو ویژگی خاص اسپرینکلرها یعنی، حساسیت حرارتی و دمای عملکرد اسپرینکلر تمرکز خواهیم کرد. و علاوه بر تعریف‌ آنها به تفاوت‌ آنها و کاربردشان و اهمیت انتخاب و تنظیم دقیق‌ آنها می‌پردازیم.

 

تاثیر حساسیت حرارتی در دمای عملکرد اسپرینکلر

 

حساسیت حرارتی اسپرینکلر سرعت عملیات عنصر حرارتی را اندازه گیری می‌کند. رایج ترین روش اندازه گیری حساسیت حرارتی، شاخص زمان واکنش (RTI) می باشد. طبق آزمایش هایی مه روی هر اسپرینکلر انجام می‌شود، اسپرینکلرها بر اساس RTI خود به پاسخ سریع یا استاندارد دسته بندی می‌شوند. تفاوت اسپرینکلر واکنش سرسع و استاندارد چیست؟در اسپرینکلرهای پاسخ استاندارد بعد از رسیدن حرارت محیط به حد نصاب تعریف شده لامپشان ترکیده و سپس آب را تخلیه می‌کنند. در مقابل عملکرد اسپرینکلرهای پاسخ سریع از سرعت بیشتری برخوردار بوده و طبعاً برای محیط‌های خاص و حساس پیشنهاد می‌شود. عوامل دیگری مانند دمای اسپرینکلر، محل اسپرینکلر، قرار گرفتن در معرض آتش و تشعشع بر پاسخ تأثیر می‌گذارد.

 

 

تاثیر درجه بندی دما در دمای عملکرد اسپرینکلر

 

با نگاهی دقیق به اسپرینکلرهای دارای مخزن شیشه ای، ممکن است متوجه شده باشید که لامپ های رنگی مختلفی وجود دارد. رنگ ها دمای عملکرد اسپرینکلر را نشان می‌دهند. درجه حرارت اسپرینکلر انتخاب شده باید حداکثر دمای محیط سقف و همچنین طبقه بندی اشغال را در نظر بگیرد. در نظر نگرفتن حداکثر دمای محیط سقف ممکن است منجر به فعال شدن تصادفی اسپرینکلر شود. زیرا اسپرینکلر ها با گرما فعال می‌شوند. در نتیجه اگر حداکثر دما به درستی انتخاب نشود و درجه بندی اسپرینکلر به گونه ای باشد که حساسیت آن به دما بیشتر باشد، ممکن است در محیط دما به طور عادی و بدون آتش سوزی به این درجه اسپرینکلر برسد و اسپرینکلر فعال شود. برخی از اسپرینکلر ها بر اساس نوع آن ممکن است کحفظه شیشه ای نداشته باشد اما همچنان نحوه عملکرد‌ آنها بر اساس دمای محیط باشد. اگر اسپرینکلر حباب شیشه ای نداشته باشد، معمولاً بازوی قاب، منحرف کننده یا مواد پوششی آن است رگه ها مقداری رنگ دارند که دما را نشان می‌دهد. در هر صورت چه در این نوع اسپرینکلر ها و چه در نوع دارای حباب شیشه ای باید براساس حداکثر دمای محیط از اسپرینکلر مناسب استفاده کرد. اگر میخواهید درباره درجه بندی و معنی رنگ بندی اسپرینکلر ها بیشتر بدانید این مقاله برای شماست: معنی رنگ بندی اسپرینکلر چیست و دمای هرکدام چقدر است؟

 

نتیجه

 

درمورد دمای عملکرد اسپرینکلر باید بدانیم که در نگاه اول، ممکن است به نظر برسد که حساسیت حرارتی و دمای عملکرد اسپرینکلر یکی باشند اما متفاوت اند. همانطور که در این صفحه گفتیم، حساسیت حرارتی تعیین می‌کند که اسپرینکلر با چه سرعتی کار کند، در حالی که درجه حرارت بر اساس دمای حداکثر محیط است. معمولا منظور از دمای عملکرد اسپرینکلر مورد دوم مد نظر است.

همچنین اشاره کردیم که تنظیم و انتخاب اسپرینکلر بر این اساس بسیار مهم است. زیرا اگر انتخاب به درستی صورت نگیرد ممکن است باعث عملکرد بی دلیل اسپرینکلر شود. اما اگر این کار را به متخصص آن بسپارید خیالتان از بابت عملکرد اشتباه اسپرینکلر راحت خواهد بود.

دمای عملکرد اسپرینکلر

کارشناسان ما آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان می‌باشند:

راه‌های ارتباطی
09126633036
02166719137

کلیک کنیدwhatsup 

خرید اینترنتی اسپرینکلر منطبق با کاربرد از فروشگاه مورد تایید سازمان آتش نشانی

همانطور که گفتیم بهتر است برای تهیه اسپرینکلر مد نظرتان کار را به شرکت های معتبر فروش و نصب سیستم اعلام حریق مورد تایید سازمان آتش نشانی بسپارید. تا از هرگونه عملکرد اشتباه جلوگیری شود. مجموعه فروشگاه تجهیزات اعلام و اطفاء حریق f125 از جمله مجموعه های معتبری است که در مقایسه با رقبا همیشه به روز ترین و با کیفیت ترین محصولات را ارائه می‌دهد. شما می‌توانید با تماس با شماره های زیر از مشاوره رایگان کارشناسان f125 بهره مند شوید و یا برای تهیه سیستم اطفاء حریق و اسپرینکلر اقدام نمایید.

مشاهده، مقایسه و خرید انواع اسپرینکلر

 

حال که در مورد دمای عملکرد اسپرینکلر با شما صحبت کردیم، و متوجه اهمیت آن در درست عمل کردن سیستم اطفا حریق،  بهتر است بدانید که برای تنظیم دما همیشه باید به فردی ماهر و متخصص در این زمینه مراجعه کنید.

برخی از افراد به صورت سرخورد نسبت به تنظیم دما اقدام می‌کنند که این انتخاب می‌تواند خسارت و مشکلات زیادی را به وجود آورد. توصیه ما این است که از محصولات مجموعه f125 برای تهیه این چنین وسایل ایمنی اقدام نمایید. که علاوه بر داشتن مجوز های مورد تایید سازمان آتش نشانی، در مقایسه با رقبا این فروشگاه بهترین قیمت و بالاترین کیفیت را ارائه می‌دهد.

 

تهران خیابان جمهوری بین چهارراه استانبول و پل حافظ کوچه مسعود سعد
09126633036
02166719137
البرز-کرج-پل فردیس-بعد از پمپ بنزین باران
راه های ارتباطی
09126633036
02166719137
02634955755

فروشگاه آنلاین تجهیزات آتش نشانی، اعلام و اطفاء حریق، تجهیزات ایمنی و حفاظت فردی