جلوگیری و به حداقل رساندن خسارات ناشی از آتش سوزی ,

menuordersearch
f125.ir
۱۴۰۲/۱۲/۲۴ پنج شنبه
(0)
(0)
جلوگیری و به حداقل رساندن خسارات ناشی از آتش سوزی
جلوگیری و به حداقل رساندن خسارات ناشی از آتش سوزی

واقعا اتفاقات طبیعی زیادی در کشور بزرگ ایران رخ می‌دهد، که باعث شده تا ایران یکی از آسیب پذیرترین کشورهای جهان بوده و بودجه زیادی هر سال برای جبران خسارات این حوادث صرف شود. از جمله حوادثی که اخیرا روی داده می‌توان به آتش‌سوزی، زلزله، سیل، طوفان، خشکسالی، رانش زمین، برف سنگین، یخبندان و سرمازدگی اشاره کرد. این حوادث باعث شده که ایران در رده‌ی 10 کشور آسیب‌پذیر جهان به علت وقوع حوادث طبیعی قرار بگیرد.

 

راه‌های جلوگیری از خسارات ناشی از آتش سوزی

 

علاوه بر حوادث طبیعی، وقوع حوادث ناشی از اشتباهات انسانی نیز در کشور بسیار رایج است. این حوادث شامل آتش‌سوزی در خانه‌ها و مکان‌های تجاری، تصادفات رانندگی و حوادث ترافیکی، انفجارها، خفگی ناشی از گاز، حوادث به دلیل نادیده گرفتن ایمنی و عدم حضور تجهیزات آتش‌نشانی مناسب (مانند جعبه آتش‌نشانی و کپسول‌های آتش‌نشانی) در منازل یا محل کار می‌شود. در این حوادث، نقض اصول ایمنی و دخالت انسان مشهود است و باعث خسارات مالی و جانی ناپذیر می‌شود که بسیار پرهزینه است.

 

 

در بیشترین موارد، آتش‌سوزی‌های بزرگ در شهرهای بزرگ به عنوان یکی از حوادث چشمگیر‌تر شمرده می‌شوند که خسارت‌های جانی و مالی قابل توجهی ایجاد می‌کنند، نشانگر اینکه خطرات حوادث انسان‌ساز از شمال تا جنوب کشور گسترده شده است. اما سوال اساسی اینجا پیش می‌آید که آیا ممکن است اقدامات جلوگیری و کاهش خسارات از این نوع حوادث وجود داشته باشد؟ برای درک بهتر اهمیت مسئله، نگاهی به احصائیات حوادث طبیعی و انسان‌ساز، و خسارات ناشی از آنها، لازم است. میزان آمار حوادث غیرمنتظره طبیعی ویران‌گر، کوچک و بزرگ، بطور متوسط، سالانه 1500 تا 2000 حادثه در کشور به وقوع می‌پیوندد. اما با افزودن حوادث ناشی از نقض ایمنی توسط انسان، این آمار به طرز چشمگیری افزایش می‌یابد و به طور کلی زیادتر می‌شود.

 

عوامل اساسی در ایجاد حوادث انسانی

 

اماکن مسکونی و تجاری در برخی نقاط شهری و روستایی استان‌ها، که به طول عمر و قدمت بالا برخوردارند، همچون ساخت و سازهای غیراستاندارد، عدم رعایت اصول ایمنی در بناها، نداشتن امکانات و تجهیزات ضد آتش، نبود ابزار و تجهیزات آتش نشانی کافی، نادیده گرفتن نکات ایمنی در منازل و محیط کار و سایر عوامل دیگر، تماما به عنوان عوامل اساسی در ایجاد حوادث انسانی، به ویژه حوادث آتش سوزی و تشدید آن، شناخته می‌شوند. اگرچه حوادث آتش سوزی باعث خسارت‌های وحشت‌انگیزی می‌شوند و هزینه‌های اقتصادی و انسانی بسیار بالایی را بر جای می‌گذارند، اما بخشی از این آسیب‌ها با استفاده از تجهیزات و فناوری‌های جدید می‌تواند پیشگیری یا کاهش خسارات آتش سوزی را به مرور زمان فراهم کند.

 

عوامل موثر در کاهش خسارت احتمالی

 

استفاده از ابزارها و تجهیزات آتش نشانی مانند جعبه‌های آتش نشانی، کپسول‌های ضد آتش، سیستم‌های اعلام حریق و اطفا حریق، همچنین رعایت مقررات ساخت و ساز و اعمال استانداردهای جهانی، می‌تواند سازندگان را به استفاده از تجهیزات ایمنی و آتش نشانی تشویق کند تا خطرات ناشی از حوادث مختلف و آتش سوزی را کاهش دهد یا جلوی آن را بگیرد.

از سوی دیگر، توانمندی های دانشی، تخصصی و تولیدی داخلی نیز می‌تواند نقش مهمی در بهبود استفاده از تجهیزات و محصولات آتش نشانی برای تقویت امنیت و اطمینان در جامعه داشته باشد. به عنوان مثال، استفاده از جعبه‌های آتش نشانی که نقش حیاتی در خاموش کردن حریق و کاهش خسارت‌های احتمالی جانی و مالی در آتش سوزی دارد، با استفاده از توانایی تولید داخلی مانند شرکت f125، که محصولات قابل رقابت با محصولات بین‌المللی را با افتخار به بازار عرضه می‌کند، می‌تواند راهکاری موثر و موثری در این زمینه باشد.

 

مطالب پربازدید:

ایمنی آتش سوزی در ساختمان تجاری

6 راه پیشگیری از حریق در خانه

تهران خیابان جمهوری بین چهارراه استانبول و پل حافظ کوچه مسعود سعد
09126633036
02166719137
البرز-کرج-پل فردیس-بعد از پمپ بنزین باران
راه های ارتباطی
09126633036
02166719137
02634955755

فروشگاه آنلاین تجهیزات آتش نشانی، اعلام و اطفاء حریق، تجهیزات ایمنی و حفاظت فردی