چرا از سیستم اعلام حریق استفاده کنیم - اهمیت اعلام حریق ,

menuordersearch
f125.ir
۱۴۰۱/۱۲/۱۶ سه شنبه
(1)
(0)
چرا از سیستم اعلام حریق استفاده کنیم - اهمیت اعلام حریق
چرا از سیستم اعلام حریق استفاده کنیم - اهمیت اعلام حریق

 

ما در اینجا قصد داریم تا به اهمیت اعلام حریق برای شما عزیزان بپردازیم. ممکن است این سوال برای شما هم پیش بیاید که چرا باید از سیستم اعلام حریق استفاده کنیم؟ برای پاسخ به این سوال باید گفت که امروزه یکی از ضروری ترین امکانات مهم برای ساختمان هر منزل، اداره، کارخانه و … به طور قطع سیستم اعلام حریق است. اهمیت اعلام حریق به این دلیل است که از ساختمان شما در برابر آتش سوزی های احتمالی که گاهی بر اثر بی احتیاطی و سهل انگاری های جزئی اتفاق می‌افتند از مهم ترین مسائل به شمار می‌رود. بنابراین داشتن یک سیستم اعلام حریق در هر مکانی بسیار حیاتی است تا با استفاده از آن بتوان ایمنی مکان مورد نظر را تضمین کرده و یا حتی افراد ساکن در آن مکان را از وقوع آتش سوزی باخبر ساخته و بدین ترتیب جانشان را نجات داد. توجه کنید در صورتی که شما دارای یک شرکت خصوصی باشید، وظیفه ی اصلی که باید آن را انجام دهید نصب سیستم اعلام حریق است تا از این طریق بتوانید امنیت جانی و مالی خود و کارمندان تان را به طور صد در صدی حاصل نمایید.

یک  سیستم اعلام حریق دارای تعداد زیادی دستگاه است که با هماهنگی یکدیگر در صورت وجود هر نوع دود، آتش، مونوکسید کربن یا سایر موارد اضطراری، از طریق وسایل دیداری و صوتی که دارد به افراد حاضر در مکان مربوطه هشدار می‌دهد. هدف اصلی این تکنولوژی پیشرفته در صورت فعال شدن سیستم، آگاه کردن افراد حاضر در محل آتش سوزی بوده تا زمان کافی برای تخلیه و ترک محیط مورد نظر را داشته باشند. این آلارم‌ ها ممکن است به‌ طور خودکار با مشاهده ی دود و حرارت فعال شده یا این امکان را دارند تا از طریق دستگاه‌ های فعال‌ ساز اعلام حریق دستی نیز مانند نقاطی که برای این منظور تعبیه شده اند هم فعال شوند. اعلان این فناوری مدرن می‌ تواند شامل زنگ‌ یا بوق های قابل نصب بر روی دیوار ها باشند.‌ آنها همچنین می‌توانند یک نوع زنگ هشدار دهنده نیز بوده که به دنبال آن یک پیام تخلیه صوتی نیز به افراد داخل ساختمان هشدار می‌دهد تا از آسانسور ها استفاده نکرده و از پله های اضطراری فرار کنند. بسته به کشور سازنده ی این دستگاه، صدا های اعلام حریق آن را می‌توان در فرکانس های خاصی با میزان زنگ های مختلفی از جمله کم، متوسط ​​و زیاد تنظیم کرد. پس تا به اینجای کار با علت و چگونگی استفاده از سیستم اعلام حریق آشنا شدید. در ادامه نیز با ما همراه باشید تا شما را با مزایا و معایب این دستگاه خارق العاده و کارآمد آشنا سازیم.

 

مزایای اعلام حریق

 

با توجه به اهمیت اعلام حریق در کلیه اماکن خصوصی و تجاری ما در اینجا قصد داریم تا مزایای اعلام حریق الکترونیک را به طور کامل برای شما عزیزان بررسی نماییم.

● قابل جابجایی

سیستم های اعلام حریق سیمی در مقایسه با نوع بی سیم و هوشمند آن برای نصب به یک محیط اختصاصی، منبع تغذیه و سیم های بسیار و موارد دیگری نیاز دارند. در صورتی که دستگاه های بی سیم به هیچکام از این تجهیزات نیازی نداشته و تنها چیزی که شما به آن محتاج هستید، چند مهره جهت نصب و آماده سازی این سیستم است. بر اساس این قابلیت شما می‌توانید دستگاه مربوطه را در هر زمان و مکانی انتقال داده و راه اندازی نمایید.

● ارتقاء آسان

در صورتی که شما قصد تغییر مکان داشته و نگران سیستم اعلام حریق خود هستید، ما به شما این اطمینان را می‌دهیم که شما با داشتن یک سیستم اعلام حریق هوشمند دیگر نیازی به این دل نگرانی های بی مورد نداشته و به راحتی می‌توانید این دستگاه را در محل جدید خود به طور مجدد نصب و راه اندازی کنید.

● مستقل از منبع تغذیه

از جمله مزیت های این فناوری عدم وجود اجباری منبع تغذیه است. چرا که این دستگاه با استفاده از باتری نیز کار خود را به خوبی انجام می‌دهد و بدین ترتیب در زمان قطع برق و در هر شرایطی شما می‌توانید به آسانی از این دستگاه استفاده نمایید.

● ظاهری زیبا

در سیستم اعلام حریق سیمی، سیم هایی که در محیط شما برای استفاده صحیح از این تکنولوژی قرار دارند، یقینا زیبایی منزل شما را کاهش می‌دهند؛ به این ترتیب شما می‌توانید برای حفظ ظاهر و زیبایی ساختمان خود از نوع بی سیم این دستگاه استفاده کرده به طوری که بتوانید آن را در محل مورد نظر خود قرار داده و دیگر نیازی به این همه سیم کشی و مخفی سازی نداشته باشید.

 

مشاهده محصولات و لیست قیمت اعلام حریق برند آریاک

 

تمام محصولات اعلام حریق آریاک

مرکز کنترل آریاک

ذتکتور آریاک

شستی آریاک

آژیر آریاک

فلاشر آریاک

چراغ ریموت آریاک

 

 

معایب اعلام حریق

 

هر محصولی علاوه بر مزیت هایی که دارد ممکن است معایبی نیز داشته باشد که البته در مقابل اهمیت اعلام حریق این سیستم مطمینا این معایب نادیده گرفته می‌شوند.

● نیاز مدام به باتری

عدم نیاز به منبع تغذیه به خودی خود یکی از ویژگی های فوق العاده ی این فناوری محسوب می‌شود، از طرفی هم نیاز دائم این دستگاه به استفاده از باتری نیز از معایب این محصول به شمار می‌رود. به علت اهمیت وجود فعال این تکنولوژی درمحیط مورد نظر شما باید به طور دائم از وضعیت باتری‌ آنها آگاه باشید، بدین صورت همواره باید باتری کمکی در کنار دستگاه خود داشته باشید.

● محدودیت استفاده

سیستم اعلام حریق بی سیم بیشتر برای مکان های کوچک و متوسطی همچون منازل کارایی لازم را دارد و برای استفاده در اماکن بزرگ تر دارای محدودیت های خاصی است. چرا که این محصول در مناطق بزرگ به هنگام انتقال اطلاعات به صفحه کنترل اصلی خود با مشکلاتی مواجه خواهد شد از این رو در استفاده از محیط های وسیع دارای محدودیت های دامنه است.

● عدم نظارت

کافی در سیستم های اعلام حریق سیمی قابلیتی وجود دارد که از طریق آن با وجود نظارتی فوق العاده در زمان به صدا درآمدن زنگ هشدار آن، به طور خودکار با آتش نشانی تماسی ارسال می‌کند، در صورتی که در دستگاه های بی سیم این محصول در زمان آتش سوزی شما تنها با هشدار های شنیداری آن مواجه خواهید شد.

● قیمت بالا

بیشتر افراد برای شرکت ها و کارخانه های خود از سیستم اعلام حریق سیمی استفاده می‌کنند، چرا که این نوع دستگاه ها در مقایسه با نوع بی سیم آن علاوه بر عملکردی مناسب از نظر قیمت نیز مقرون به صرفه تر می‌باشند.

 

مطالب مرتبط مورد علاقه کاربران:

 

همه چیز درباره سیستم اعلام حریق بیسیم (کاربرد، مزایا و معایب)

قرارداد سرویس و نگهداری سیستم اعلام و اطفا حریق

 

 

برخی برند های معتبر و لیست قیمت سیستم اعلام حریق موجود در بازار

 

 

لیست قیمت به روز سیستم اعلام حریق سنس - sens

 

لیست قیمت به روز سیستم اعلام حریق تسلا - tesla

 

لیست قیمت به روز سیستم اعلام حریق زیتکس - zitex

 

لیست قیمت به روز سیستم اعلام حریق آریان

 

لیست قیمت به روز سیستم اعلام حریق ویستا

 

لیست قیمت به روز سیستم اعلام حریق یونی پاس

 

 

کارشناسان ما آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان می‌باشند:

راه‌های ارتباطی
09126633036
02166719137

کلیک کنیدwhatsup

تهران خیابان جمهوری بین چهارراه استانبول و پل حافظ کوچه مسعود سعد
09126633036
02166719137
البرز-کرج-پل فردیس-بعد از پمپ بنزین باران
راه های ارتباطی
09126633036
02166719137
02634955755

فروشگاه آنلاین تجهیزات آتش نشانی، اعلام و اطفاء حریق، تجهیزات ایمنی و حفاظت فردی