آشنایی با فناوری های جدید در آتش نشانی ,

menuordersearch
f125.ir
۱۴۰۲/۴/۱۴ چهارشنبه
(3)
(0)
آشنایی با فناوری های جدید در آتش نشانی
آشنایی با فناوری های جدید در آتش نشانی

آشنایی با فناوری های جدید در آتش نشانی در عصر امروزی با توجه به پیشرفت علم، فناوری‌ ها در هر شرایط سخت و ناگواری به انسان‌ ها کمک کرده اند. به طوری که هم موجب رفاه و آسایش زندگی‌ آنها شده و هم جان‌ آنها را نجات داده است. هم اکنون این تکنولوژی مدرن در حوادثی از جمله آتش سوزی نقش بسزایی دارد. ما در این مطلب قصد داریم آشنایی با فناوری های جدید در آتش نشانی را برای شما عزیزان شرح دهیم. با مجموعه f125 ما همراه باشید.

 

ماسک تنفسی هوشمند

 

محصولی که در ماه آوریل ۲۰۱۶ معرفی شد، یک ماسک تنفسی هوشمند به نام اسکات سایت بوده که به دوربین تصویربرداری حرارتی مجهز است. قابلیت مهم اسکات سایت در اختیار گذاشتن تصاویر مبتنی بر حرارت به آتش‌ نشانان است. این ابزار قابلیت دیدن در محیط‌ های پر از دود را دارد و به آتش‌ نشانان کمک می‌ کند تا احتمال افتادن در معرض خطر را در نقاط داغ کاهش دهد. بر این اساس اکیپ آتش نشانان به سرعت می‌توانند به مکان‌ یابی و نجات قربانیان بپردازند.

 

همچنین با استفاده از این فناوری دیگر نیازی به حمل تجهیزات سنگین و ابزار های دیگر توسط آتش‌ نشانان نیست، زیرا تمامی اطلاعات لازم در اختیار‌ آنها بوده و دست‌ هایشان برای انجام کار های بحرانی آزاد می‌ باشد. با توجه به این ابزار، آتش‌ نشانان می‌ توانند به سرعت به محل حادثه بروند و در پیدا کردن راه فرار آسیب‌ دیدگان کمک کنند. در واقع ماسک اسکات سایت، یک ابزار هوشمند است که آتش‌ نشانان را در مواجهه با تهدیدات و خطرات، قادر می‌ سازد تا با درک دقیقی از موقعیت، واکنش سریع و صحیحی نسبت به آن‌ انجام دهند.

 

ماسک تنفسی هوشمند

 

 

مطالب پربازدید پیشنهادی کاربران:

 

6 راه پیشگیری از حریق در خانه  

کلاهک دودکشی

 

کلاهک دودکشی شرکت هانی‌ ول یک جایگزین مناسب برای کلاه‌ های سنتی آتش‌ نشانی است که با توجه به ویژگی‌ های منحصر به فرد خود، می‌ تواند آتش‌ نشانان را در برابر ذرات دود و غبار و همچنین حرارت‌ های بسیار بالا، محافظت کند. این کلاهک دارای مقاومت بیشتری نسبت به ذرات دود و غبار و همچنین آتش می‌ باشد که باعث می‌ شود آتش‌ نشانان در مواجهه با حوادث بحرانی، بهترین واکنش را نشان دهند.

 

همچنین، این کلاهک دودکشی دقیقا قسمت هایی از گردن و جلوی سینه را پوشش داده و از‌ آنها در برابر خطرات محافظت می‌ کند، که کت آتش‌ نشانی‌ آنها را پوشش نمی‌دهد. به طور کلی، کلاهک دودکشی با ویژگی‌ های خاص خود، می‌ تواند بهترین گزینه برای حفاظت از آتش‌ نشانان در مواجهه با خطرات حریق و سایر موقعیت‌ های بحرانی باشد.

 

زنده‌ یاب Leader Scan

 

لیدر اسکن; یک دستگاه پیشرفته است که با بهره‌ گیری از فناوری UWB، قادر است به طور دقیق حرکات انسان را تشخیص داده و محل‌ آنها را مشخص کند. این دستگاه در حقیقت برای پیدا کردن قربانیانی طراحی شده است که به خاطر زلزله، فروریزش ساختمان یا رانش زمین به زیر آوار فرو رفته‌ اند. این فناوری مدرن با حساسیت بالایی که دارد، تا فواصل 30 متری قادر به تشخیص حرکات انسان است. لیدر اسکن با تشخیص حرکات نامنظم مانند تکان دست یا انگشت، و یا هر حرکت منظمی مانند تنفس، مکان دقیق قربانی را تشخیص داده و موجب نجات‌ آنها می‌شود.

 

زنده یاب

 

مطالب پربازدید پیشنهادی کاربران:

 

دلیل آتش گرفتن سیم برق و راه حل آن  

پهپاد آتش‌ نشان

محققان در حال طراحی پهپاد هایی هستند که به زودی در اطفای حریق‌ های مزارع و دشت‌ های وسیع مورد استفاده قرار خواهند گرفت. این پهپاد ها مسئول رصد و شناسایی مکان‌ های آتش‌سوزی هستند.‌ آنها با حمل توپ‌ های پینگ‌ پنگی پر منگنز پتاسیم، به محل حادثه رفته و توپ‌ ها را درون آتش می‌ اندازند تا به طور خودکار آتش را خاموش کنند. این پهپادها به خاطر توانایی در کنترل آتش‌ سوزی در مکان‌ های صعب‌ العبور، بسیار کاربردی می‌باشند.

 

پهباد

 

جریان نفوذ کننده

فناوری PyroLance، یک پیشرفت جدید در اطفای حریق است که با استفاده از فشار بسیار زیاد، جریان آب یا فوم را به گونه‌ ای خارج می‌ کند که تمام موانع در راه خود همچون آجر، فولاد، بتن و … را سوراخ کرده و به راحتی از آنها عبور می‌کند. با وجود این تکنولوژی، آتش‌ نشانان دیگر نیازی به ورود درون ساختمان های آتش‌ گرفته را نداشته و از خارج می‌ توانند آتش را مهار کنند. این در حالی است که در روش‌ های سنتی تنها از شلنگ‌ های جریان شدید آب استفاده می‌کنند.

 

اسکلت رباتیک

 

اسکلت خارجی یا رباتیک، فناوری جدیدی است که در صنایع مختلف به ویژه در کارخانه ها مورد استفاده قرار می‌ گیرد. اسکلت خارجی به افراد کمک می‌ کند تا بار سنگینی را با خود حمل کنند. این فناوری خارق العاده به آتش‌ نشانان نیز در جابجایی موانع و افراد مصدوم هم کمک می‌ کند. تکنولوژی مربوطه می‌ تواند بار هایی تا وزن ۱۰۰ کیلو را برداشته و حمل نماید. بنابراین این گزینه می‌تواند به آتش نشانان در هنگام وقوع حادثه کمک شایانی کند.

 

جت‌ پک آتش‌ نشان

 

جت‌ پک‌ ها تاکنون فقط جنبه تفریحی داشته‌ اند، اما اکنون به کمک آتش‌ نشان‌ ها می‌ توانند برای اطفای حریق نیز مورد استفاده قرار بگیرند. امروزه کشورهای پیشرفته همواره به دنبال استفاده از وسایل جدید و مدرن برای مقابله با حوادث و خطرات هستند. جت پک ها یکی از جمله فناوری های مدرنی هستند که برخی از کشور ها مانند دبی از‌ آنها به عنوان یک ابزار مبارزه با آتش استفاده می‌ کند.

 

 

جت اتش نشان

 

مطالب پربازدید پیشنهادی کاربران:

 

۶نکته مهم درباره خطرات استفاده نادرست از کپسول آتش نشانی که باید بدانید  

تهران خیابان جمهوری بین چهارراه استانبول و پل حافظ کوچه مسعود سعد
09126633036
02166719137
البرز-کرج-پل فردیس-بعد از پمپ بنزین باران
راه های ارتباطی
09126633036
02166719137
02634955755

فروشگاه آنلاین تجهیزات آتش نشانی، اعلام و اطفاء حریق، تجهیزات ایمنی و حفاظت فردی